Stream

alcatel

Nieuw lid
Hallo,

Gister heb ik mijn BE 2.0 tdi opgehaald.
Zwart metallic....en hij rijdt eigenlijk geweldig.

Alleen over 1 ding ben ik totaal niet over te spreken, en dat is het bekende stream "probleem". Op de forum las ik al dat er problemen waren met de radio. Alleen ik ging ervanuit dat ook de boxen een onderdeel vormenden voor het mindere geluid.

Maar tijdens het afspelen van een cd klonk het geluid redelijk goed. Luister ik radio dat klinkt het gewoon alsof het AM is.

Mijn vraag is, heeft iemand een radio van een ander merk (zoals kenwood) met standaard luidspeakers? en hoe klinkt dat?

Voor bijna 400 euro is het geluid eigenlijk schandalig slecht.

Timothee

Actief lid
Ik heb een Ambiente met als optie 4 extra speakers achterin waarmee het totaal op 8 komt. Dat zijn de standaard door Skoda geleverde speakers (Pioneer?). Ik heb een JVC MP3/CD/Radio combi van € 150,- ingebouwd en het geluid is zowel bij radio (m.n. bij 3FM) als bij (MP3)CD absoluut perfect. Goed, een audiofiel zal er waarschijnlijk wel wat op aan te merken hebben, maar ik vind het geluid absoluut goed wat uit die standaard speakers komt.

Ik denk dat het dus niet aan de speakers ligt of die moeten ineens van veel mindere kwaliteit zijn.

alcatel

Nieuw lid
daarom vermoed ik ook dat de stream van minder kwaliteit is.
Het zou toch raar zijn dat ze een slechte radio ontvanger in de stream ingebouwd hebben. Ongelooflijk.......

Toevallig zat ik me vandaag ook voor de zoveelste keer weer te irriteren aan m'n Stream. (dit is al m'n tweede). Het is toch van de dolle dat ik in Eindhoven niet eens iets als 3FM kan ontvangen zonder storing?

Had in de planning om bij de 60K er maar weer eens naar te laten kijken, maar als ze het allemaal hebben, tja, wat moet je dan?

alcatel

Nieuw lid
het ligt of aan de de slechte radio ontvangst van de stream
of aan de slechte ontvangst van de auto zelf.

Indien het aan de straem ligt, kan ik deze vervangen door een ander radio.

Kost mij weer wat, maar dan heb ik iig beter ontvangst.
Bij lekker rijden hoort ook een mooi geluidje nietwaar?

Ik zal het ff met de dealer bespreken en ook met de leasemij
Want in de boeken staat natuurlijk wel een stream radio.

Moet zeggen dat ik van alle stream ellende nog weinig heb mogen merken tot nu toe (klopt op hout), wel is het inderdaad zo dat FM zenders op sommige plekken minder sterk lijken door te komen dan ik had met mijn vorige auto (O1).
Heeft iemand al iets meer nieuws over MP3 mogelijkheden op de stream na aankoop? Die van mij is van begin dit jaar namelijk.

Wat mij opvalt is de storingen in de buurt van grote steden. Rond Rotterdam ( waar ik regelmatig rij) krijg je steeds een paar flarden van andere zenders erdoor heen. Op mijn vakantie door Frankrijk viel mij dit ook daar op. Bij de 30k beurt hebt ik de nieuwste software laten installeren bij V-Car in Eindhoven, maar dat heeft niets geholpen. Al met al vind ik het radiogedeelte zwak.

Dangerclose

Nieuw lid
Yo,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik laat de dealer er momenteel naar kijken. Hij staat toch weer bij de dealer (zie andere topic). Als hij nog steeds stoort heb ik op een ander forum gelezen dat je bij de Halfords voor nog geen 15 euro een versterkertje koopt. Deze kan je dan achter je radio monteren en aansluiten op de 12V. Moet het probleem verhelpen.

Persoonlijk ben ik zeer tevreden over de standaard boxen!!! Het geluid, ook bij Radio als hij niet stoort of op Mono overgaat door slehte ontvangst, is zeer goed!

Doeidoei

er is een update beschikbaar voor het probleem met het fm ontvangst, maar dat hangt weer van je software af welke je erin hebt zitten.

alcatel

Nieuw lid
Het idee van Halfords lijkt mij wel wat.
Graag wil ik er meer vervaringen over horen.
Eerst proberen met een update............

Die update heeft de mijne al gehad. Had geen zin. Daarna radio vervangen en dat helpt ook niks. Als het werkt met die versterker, laat het hier dan weten want er zijn er meer die daar oren naar hebben!

Sirius

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: JohnS</font><hr />

Wat mij opvalt is de storingen in de buurt van grote steden. Rond Rotterdam ( waar ik regelmatig rij) krijg je steeds een paar flarden van andere zenders erdoor heen. Op mijn vakantie door Frankrijk viel mij dit ook daar op. Bij de 30k beurt hebt ik de nieuwste software laten installeren bij V-Car in Eindhoven, maar dat heeft niets geholpen. Al met al vind ik het radiogedeelte zwak.

[/ QUOTE ]

Dit valt mij ook op. Rij dagelijks naar Den Haag en op de Utrechtse baan is het altijd raak.

Dangerclose

Nieuw lid
Goed nieuws, van die upgrade. Ik hoop alleen dat het bij mij nog iets uithaalt en of überhaupt mogelijk is. Ik heb de nieuwe Stream met MP3 mogelijkheden. Mijn O2 is nu 3 weken oud (en heb er maar 8 dagen mee kunnen rijden *snik). Wanneer de dealer er geen oplossing voor heeft zal ik de antenneversterker inbouwen en mijn ervaringen posten.

Doeidoei

Bovenaan Onderaan