Stress

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gieliovd

Forumguru
Stress in de boet!

Ik wil naar huis rijden net vanuit mijn werk, start de motor.

Motormanagement lampje blijft branden!!

Dus ik in het boekje kijken, zo snel mogelijk naar de dealer.

Ik ben niet vrolijk!

Weet iemand wat de voornaamste reden kan zijn hiervan?

Ik rij er net een week mee, en nu dit al :(

Lambda sensor, katalisator, injectie aaaaaah :confused:

Ze hebben volgende week ergens wel tijd voor me zei de dealer net. Ik kan er gewoon mee doorrijden zei die man.

Gieliovd

Forumguru
Bedankt voor de replies.

Nee, ik heb een klein schermpje voor de boordcomputer, links onder mijn toerenteller.

Er komt een lampje met een motortje in beeld in de KM teller, en daar moet ik het mee doen.

Ik zat behoorlijk te balen op de terugweg en angst omdat het boekje me zegt snel naar de dealer te moeten.

Dealer gebeld, nooah, ergens volgende week hebben we wel tijd, je kan zo doorrijden. Vreemd weer.

Heb ik die auto net, en krijg ik die problemen... wordt ik echt niet blij van.

VEEJAY

Forumguru
Als er echt iets ernstigs is grijpt je motormanagement wel in en gaat hij in noodloop, op dat moment moet je 1 minuutje de sleutel eruit halen en dan weer opnieuw starten. Mocht het aanhouden dan Skoda assistand of leasmij bellen.

Ik zou gewoon naar een andere dealer gaan en heel leif vragen of ze het even kunnen uitlezen. Heb nog niet meegemaakt dat dat geweigerd werd bij mij.

Gieliovd

Forumguru
Ik heb de auto ook meteen langs de kant gezet, ik reed nog op het industrieterrein.

Na een tijdje wachten weer gestart, zelfde verhaal.

Later nog een keer vlak bij huis om het boekje even door te nemen.

Zelfde verhaal.

Nee, ik ga van de week inderdaad even langs een andere dealer of langs een universele garage. Dan lezen ze hem even uit en kan ik mijn conclusies trekken.

De auto rijdt voor de rest wel zoals gewoon.

LenK

Forumguru
Als je helemaal niks vreemds aan de auto merkt dan kan/zal het een kleinigheid zijn.
Ik had hetzelfde, brandend motormanagement lampje.
Alleen een sensortje vervangen, klaar (was ook nog garantie).

Gieliovd

Forumguru
Ik hoop het maar LenK,

Ik heb natuurlijk geen garantie meer, maar als het een kleinigheidje is zal het wel meevallen.

Met een auto als dit kun je ook niet zelf even de klep opendoen en kijken hoe of wat. Eerst al een plastic plaat van 2 meter die ik er zo snel niet af kreeg laatst.

En ja, zon melding uitlezen kan ik ook niet zelf.

Van de week maar eens kijken, maar ik ben ook gewoon aan het werk dus dan moet ik ff kijken hoe ik dat ga doen. Het is een vakantiebaantje.

Zometeen de motorfiets maar weer eens pakken, die heeft geen motormanagement behalve ikzelf haha.

purk

Senior Member
waarschijnlijk is het alleen een foutmelding van een of andere sensor/voeler. die waarschijnlijk vervuild is, misschien moet je je gasklep eens laten schoonmaken en opnieuw in basisstand laten zetten/inleren. wil ook nog wel eens helpen, zeker als je foutmeldingen krijgt van inlaatspruitstuk druksensor.

Gieliovd

Forumguru
Bij de dealer

Zo, vanochtend eerste werk de dealer in Alkmaar maar eens gebeld.

Die hadden meteen tijd om de auto uit te lezen, geen probleem! Wel even beter als in Schagen waar ik een week zou moeten wachten.

Er bleek een fout in te zitten wat iets van dit omschreef: "Mengsel eerste cilinderrij te arm".

De garagist heeft de fout verwijderd en mij meegegeven dat het een sporadisch probleem is waarschijnlijk, misschien samenhangend met het rijden op gas.

Ik heb het advies gekregen om het even aan te kijken. Dus dan doe ik dat toch?

Ik heb het nog even opgemerkt dat de startmotor nog wel eens sleept, bzzzt als je net gestart hebt. Dat we het daar probeerden gebeurde er natuurlijk niks. Das ook voor het eerst in weken.... snap jij hem?

Als de fout terugkomt dan moet ik weer langs de dealer, en dan moet er een dieper onderzoek worden gehouden.

Ik kreeg trouwens te horen dat ik mobiliteitsgarantie heb, en als ik pech heb gratis kan bellen met een of ander nummer. Dat vond ik grappig om te horen!

Dat ik het op me werk vertelde krijg je natuurlijk de reactie die iedereen hier verwacht: "Dat heb je wel nodig ook met zo'n Skoda".

Wat een vooroordelen over ons merkje. Maar goed, dat krijg ik ook als ik nog meer problemen met hem krijgt.

Trouwens ook, ik merkte dat ik ff harder moest remmen van de week dat het stuur een tikje kreeg. Dat betekend voor mij dat de remmen niet gelijktijdig aangrijpen, cilinders vuil? Toch vreemd, want zo'n ding heeft toch EBD?

LenK

Forumguru
Ik kreeg trouwens te horen dat ik mobiliteitsgarantie heb, en als ik pech heb gratis kan bellen met een of ander nummer. Dat vond ik grappig om te horen!

Dat ik het op me werk vertelde krijg je natuurlijk de reactie die iedereen hier verwacht: "Dat heb je wel nodig ook met zo'n Skoda".
Gewoon grapje terug geven, tegen bijvoorbeeld een Renault rijder: "jouw merk durft dat niet aan omdat ze dan failliet gaan..."

joergarms

Senior Member
Ik ken die reacties, mijn baas/collega rijdt een een mercedes e220 cdi van 2005, hij begon laatst over het toch wel handige gekoelde middenvakje in zijn Mercedes, ik begon te lachen, ik zeg ja dat heeft mijn Fabia ook, 2 zelfs.
Dan zie je al snel die trotse blik van de "sterren"rijder verdwijnen.
Het is juist heerlijk om mensen een beetje te narren op die manier.
Over die mobilieteitsgarantie, zie het maar zo, Skoda durft het gewoon aan om zoiets mee te geven, uit vertrouwen naar hun produkt zegmaar!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan