freekr
Lid
Heb een probleem met het koppelingspedaal en versnellingsbak van mijn Octavia tdi (2006) wat veel lijkt op een eerder besproken probleem lijkt, maar net wat anders is.
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/onderin-´plakkende´-koppeling.7769/#post-130706
Op de terugweg van vakantie uit Frankrijk trapte mijn koppelingspedaal door, bleef ook plakken. Bij omhoog trekken en weer induwen helemaal lam en geen ontkoppeling. Probleem is waarschijnlijk ontstaan na achteruitrijden met een aanhanger en teveel gas geven tijdens het koppelen.
Met heel voorzichtig "pompen" konden we af en toe toch koppelen en schakelen. Met veel duw en trekwerk aan koppelingspedaal en pook thuisgekomen (heel BP in Parijs in de 5 gereden!). Auto in Nederland naar de garage gebracht. De hoofdcilinder van het koppelingspedaal is nu vervangen, het rubber was gescheurd en er kwam "melkachtige" smurrie uit volgens de garage. Koppelingspedaal functioneert nu weer.
Probleem wat er nu nog is dat de auto zeer stroef/zwaar schakelt. Bij inleggen achteruit zelfs een wat raspend geluid, bij de andere versnelling enkel stroef.De garage gaat nu morgen kijken of de koppelingskabels nog goed zijn.
Zou ik door door te rijden de bak hebben gesloopt, of is er een andere oorzaak? Iemand enig idee wat hier de oorzaak en of oplossing van kan zijn?
http://www.skodaforum.nl/forum/threads/onderin-´plakkende´-koppeling.7769/#post-130706
Op de terugweg van vakantie uit Frankrijk trapte mijn koppelingspedaal door, bleef ook plakken. Bij omhoog trekken en weer induwen helemaal lam en geen ontkoppeling. Probleem is waarschijnlijk ontstaan na achteruitrijden met een aanhanger en teveel gas geven tijdens het koppelen.
Met heel voorzichtig "pompen" konden we af en toe toch koppelen en schakelen. Met veel duw en trekwerk aan koppelingspedaal en pook thuisgekomen (heel BP in Parijs in de 5 gereden!). Auto in Nederland naar de garage gebracht. De hoofdcilinder van het koppelingspedaal is nu vervangen, het rubber was gescheurd en er kwam "melkachtige" smurrie uit volgens de garage. Koppelingspedaal functioneert nu weer.
Probleem wat er nu nog is dat de auto zeer stroef/zwaar schakelt. Bij inleggen achteruit zelfs een wat raspend geluid, bij de andere versnelling enkel stroef.De garage gaat nu morgen kijken of de koppelingskabels nog goed zijn.
Zou ik door door te rijden de bak hebben gesloopt, of is er een andere oorzaak? Iemand enig idee wat hier de oorzaak en of oplossing van kan zijn?