Stroom op sigarettenaansteker uit te schakelen via software?

ElScorpione

Forumguru
Beste forumleden,

In mijn octavia II van 2010 blijft er stroom op de sigarettenaansteker staan, ook na het uitschakelen van het contact. Dat vind ik vervelend. Ik heb namelijk een USB connector in de sigarettenaansteker zitten. Daar zit een lampje op. Dat blijft dus branden als de auto stil staat.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld via de software van de auto de stroom op de sigarettenaansteker bij het uitschakelen van het contact uit te laten schakelen? Bij mijn VW lupo kan dat bijvoorbeeld met de airbags van de bijrijder.

Dank alvast voor de reacties.

Ik denk dat je daarvoor aan de slag zal moeten met een relais die de stroom naar de sigarettenplug onderbreekt als het contact niet meer aanligt...

darkprojectx

Forumguru
haal de bekabeling van de sigaretten aansteker los en verbind de "onderbroken" voeding van de radio eraan zou ik zeggen.
Het is mij alleen een raadsel waarom iemand zo'n oplader in de auto heeft. Leuk als je een erg lange rit hebt richting spanje ofzo maar op de kortere afstanden laad het geen drol.

MarcoO2

Forumguru
Is het een probleem als dat lampje op die oplader brandt? Qua stroomverbruik niet, in ieder geval. Of ben je bang voor diefstal?

Antera

Donateur
kan niet aangepast worden via vagcom. Deze staat inderdaad altijd onder stroom. leren om de stekker eruit te trekken als het niet nodig is en als het dat is wat je er nu in hebt zitten zal dat de accu niet na een nachtje leeg trekken

Ik steek de stekker niet volledig in dan brandt het lampje niet en het lampje zal de batterij niet leegtrekken vind gewoon dat het groene lampje niet bij de rest past.

OII1.2tst

Nieuw lid
De zelfontlading van de accu (3% á 20%/maand) gaat sneller dan dat dat ene kleine ledje er toe bijdraagt. Op een volle accu kan zo'n ledje wel een jaar branden. Je kunt overwegen het af te plakken of met een beetje verf zwart te maken.

@darkprojectx: Weet jij waar de toevoerbekabeling van de sigarettenaansteker makkelijk bereikbaar is? Dit ivm maken van een extra aansluiting.

nomad

Senior Member
Het is mij alleen een raadsel waarom iemand zo'n oplader in de auto heeft. Leuk als je een erg lange rit hebt richting spanje ofzo maar op de kortere afstanden laad het geen drol.

Ben ik het niet mee eens. Ik laad een bijna leeg toestel in 1,5 uur op in de auto. Daarnaast als je navigeert met je telefoon is je accu zo leeg zonder dat deze aan de lader hangt.

Bovenaan Onderaan