pacer
Lid
Bij deze mijn eerste post op dit forum.
Ik heb al even gezocht in het archief maar ik kan zo niet direct iets vinden wat op mijn probleem lijkt.
Ik heb mijn Skoda Fabia nu ruim een jaar en het eerste half jaar probleemloos gereden.
na dat half jaar viel af en toe de stroom een seconde oid uit, radio viel even weg, instrumentarium ging op zwart en verlichting haperde ook even. om direct daarna weer aan te gaan. Motor bleef draaien, ik denk dat ik ook een piep hoorde als stroom weer aanging. Geleidelijk nam de frequentie toe en begon het op te vallen / irriteren. Soms gebeurde het ook al ik bijvoorbeeld groot licht aanzette. Ik kreeg ook af en toe de melding ALTERNATOR WORKSHOP. Pas toen op een gegeven moment de motor ook af en toe ging uitslaan (bij lage toeren, in de bocht, bijvoorbeeld in of uitparkeren) heb ik de auto naar de garage gebracht (geen merkgarage). Die hebben e.e.a uitgelezen maar konden het probleem niet reproduceren. Dynamo doorgemeten, accu nagekeken, alles was in orde.
Auto weer meegekregen maar na een week begon het weer. stroom viel even uit, soms motor ook, soms viel ineens de stuurbekrachtiging weg. opnieuw starten en alles deed het weer. Weer nam de frequentie toe. van 1 keer per week naar meerdere keren, tot een paar keer per dag en dan weer dagen niets.
af en toe gaat ook het lampje ABS branden, maar na verloop van tijd gaat deze weer uit.
Nu is het inmiddels zover dat de motor vaker uitvalt en ik de auto zelfs niet gestart krijg, zodra ik de sleutel omdraai valt alles weg. geen startmotor niets, deurvergrendeling doet het niet, niets. dan ineens start hij weer en kan ik weer even rijden. Overigens gebeurt het nooit op de snelweg, alleen bij lage toeren in de bocht oid. of als ik bijvoorbeeld de verlichting aanzet.
Hij is inmiddels meerdere keren bij dezelfde garage geweest die denken dat het instrumentenpaneel (klok) defect is, hebben ze een keer uitgebouwd en opgestuurd en bleek niet te repareren. Toch zochten ze ook verder in de kabelboom en stekkers e.d. waardoor het op mij overkwam dat ze niet helemaal zeker zijn.
Een nieuw instrumentenpaneel kost €1200??? veel geld en heb ik er eigenlijk niet voor over. Ik heb zelf KMS in apeldoorn gebeld en mijn klachten omschreven en die zegt dat uitvallen van de motor niet door het instrumentenpaneel kan komen??
Wat denken jullie? kan het het instrumentenpaneel zijn? of iets anders?
Sorry ik heb (nog) geen motorcode of uitgelezen foutmelding hier. Daar zal ik nog achteraan gaan.
alvast bedankt voor jullie feedback
Mvg
Cees
Ik heb al even gezocht in het archief maar ik kan zo niet direct iets vinden wat op mijn probleem lijkt.
Ik heb mijn Skoda Fabia nu ruim een jaar en het eerste half jaar probleemloos gereden.
na dat half jaar viel af en toe de stroom een seconde oid uit, radio viel even weg, instrumentarium ging op zwart en verlichting haperde ook even. om direct daarna weer aan te gaan. Motor bleef draaien, ik denk dat ik ook een piep hoorde als stroom weer aanging. Geleidelijk nam de frequentie toe en begon het op te vallen / irriteren. Soms gebeurde het ook al ik bijvoorbeeld groot licht aanzette. Ik kreeg ook af en toe de melding ALTERNATOR WORKSHOP. Pas toen op een gegeven moment de motor ook af en toe ging uitslaan (bij lage toeren, in de bocht, bijvoorbeeld in of uitparkeren) heb ik de auto naar de garage gebracht (geen merkgarage). Die hebben e.e.a uitgelezen maar konden het probleem niet reproduceren. Dynamo doorgemeten, accu nagekeken, alles was in orde.
Auto weer meegekregen maar na een week begon het weer. stroom viel even uit, soms motor ook, soms viel ineens de stuurbekrachtiging weg. opnieuw starten en alles deed het weer. Weer nam de frequentie toe. van 1 keer per week naar meerdere keren, tot een paar keer per dag en dan weer dagen niets.
af en toe gaat ook het lampje ABS branden, maar na verloop van tijd gaat deze weer uit.
Nu is het inmiddels zover dat de motor vaker uitvalt en ik de auto zelfs niet gestart krijg, zodra ik de sleutel omdraai valt alles weg. geen startmotor niets, deurvergrendeling doet het niet, niets. dan ineens start hij weer en kan ik weer even rijden. Overigens gebeurt het nooit op de snelweg, alleen bij lage toeren in de bocht oid. of als ik bijvoorbeeld de verlichting aanzet.
Hij is inmiddels meerdere keren bij dezelfde garage geweest die denken dat het instrumentenpaneel (klok) defect is, hebben ze een keer uitgebouwd en opgestuurd en bleek niet te repareren. Toch zochten ze ook verder in de kabelboom en stekkers e.d. waardoor het op mij overkwam dat ze niet helemaal zeker zijn.
Een nieuw instrumentenpaneel kost €1200??? veel geld en heb ik er eigenlijk niet voor over. Ik heb zelf KMS in apeldoorn gebeld en mijn klachten omschreven en die zegt dat uitvallen van de motor niet door het instrumentenpaneel kan komen??
Wat denken jullie? kan het het instrumentenpaneel zijn? of iets anders?
Sorry ik heb (nog) geen motorcode of uitgelezen foutmelding hier. Daar zal ik nog achteraan gaan.
alvast bedankt voor jullie feedback
Mvg
Cees