Stroomkabel van accu naar kofferbak

Hallo,

ik zoek al dagen naar een topic hierover voor een fabia II (greenline, dus diesel), maar kan niks vinden.

Weet iemand waar ik het beste de kabel vanaf de accu door het schutbord kan krijgen? Ik heb al gezocht naar gaten, maar kan er geen vinden die vrij is/waar ruimte is.

Weet iemand toevallig ook uit z'n hoofd of er op de radio (Skoda Swing) tulp (cinch) uitgangen zitten voor naar een versterker?

Jullie zouden me enorm helpen alvast bedankt!

EdK

Forumguru
Laatste vraag: Nee zitten er nie op.
Net nog efkes gekeken bij die van mij omdat die in een kassie ligt te wachten op inbouw zodra deze Yeti in den verkoop gaat

Cordoba

Forumguru
Bij de Fabia I kan het onder de parafan bij de recirculatie-klep. (daar zit een rubber dop waar je alleen een gaatje in hoeft te prikken). Omdat de verschillen tussen Fabia I en II niet zo groot zijn, vermoed ik dat dit bij de Fabia II op dezelfde manier kan.

Antera

Donateur
Zet wel een zekering bij de accu. Niet dat ik verwacht dat je het niet doet maar kom het helaas nog wel eens tegen

Dankjulliewel!
Maar dan houdt het al gauw op eigenlijk als er geen tulp-uitgangen zitten op de radio...
Of zijn er ook andere mogelijkheden?

Octavia32

Forumguru
Ik heb toen mijn koppelings pedaal cylinder vervangen werd gevraagd om de kabel 10mm² in ieder geval door naar binnen te trekken. Dit hebben ze voor niks bij de dealer (Vruggink Halle)gedaan ze hebben zelfs de 50A glaszekering en de aansluiting op de accu aangesloten.
Ik had dit nodig namelijk om mijn omvormer aan te sluiten achter in de kofferbak.
Er schijnt in een O2 achter de wielkast een doorgang te zijn naar de zekeringkast(binnen).Waarschijnlijk zal er in de Fabia ook wel zo'n doorgang zijn.

Cordoba

Forumguru
Dat zal er bij de Fabia inderdaad ook wel zijn, maar zowel vanuit de motorruimte als van binnenuit heel lastig te bereiken (moet echt heel veel voor los), en als je toch niet bij de zekeringkast hoeft te zijn, kun je dus net zo goed een andere makkelijker toegankelijke plek gebruiken.

Cordoba

Forumguru
Als je de ruitenwissers van de as haalt (op de voorruit), dan zit daaronder een kunststof rooster, dat heet de parafan, als je dat rooster loshaalt, zit daaronder de 'waterbak', dat is de opvangbak voor water van de voorruit en wordt via een rubber afvoeren naar de wielkasten afgevoerd. In de waterbak pal onder de voorruit zit de inlaat voor de interieurlucht (verstopt achter een flap die moet voorkomen dat er sneeuw, hagel e.d. naar binnen gaat in het ventilatie systeem. Een beetje onder die flap zit een rubberdop, die kun je er uithalen, een gaatje in prikken en dan de draad door het gaatje. Aan de binnenzijde van de auto het dashboardkastje even loshalen, dan kun je daar de draad weer 'oppakken'.

Thanks very veel! Ik ga proberen "de draad weer op te pakken" :D

Weet iemand trouwens een geschikt plekje voor de massa? Gezien het een lease-auto is wil ik er niet graag in boren :pieker:

Laatst bewerkt:

Canon-Eye

Forumguru
Weet iemand trouwens een geschikt plekje voor de massa?
Misschien is die bout waarop het reservewiel (met kunststof "moer") wordt vastgezet hiervoor te gebruiken. En anders zou ik eens in de buurt van een achterlicht kijken...

Misschien is die bout waarop het reservewiel (met kunststof "moer") wordt vastgezet hiervoor te gebruiken. En anders zou ik eens in de buurt van een achterlicht kijken...

Vriendelijk bedankt! Ondanks dat het om een greenline gaat (en er geen f-ing) reservewiel in zit, zal dat gat er toch wel zitten?

Bovenaan Onderaan