Stroomlijn onderplaat Superb Combi

stijnheidi

Senior Member
Ik overweeg mijn Superb te verlagen. Nu heb ik wat getest met de bodemvrijheid bij drempels. Het valt me op dat bij de hoge drempels het spoilertje van de stroomlijnplaat midden onder de auto de drempel waarschijnlijk bij behoorlijke verlaging / belasting gaat raken. De achterwielen staan dan voor de drempel terwijl het spoilertje de bovenkant van de drempel raakt. De stroomlijnplaat lijkt uit twee delen te bestaan een grote plaat en een kleiner deel met het spoilertje. Weet iemand of dat deel met het spoilertje te verwijderen is zonder dat ook het grote deel gedemonteerd wordt. Anders gezegd heeft het grote deel eigen ophangpunten of vormt het gemonteerd één deel met het kleine deel. Naar mijn mening kan dit veel schaafproblemen oplossen, omdat je dan zo’n 1,5 tot 2 cm aan ruimte wint…

MennoW

Forumguru
ik heb met mijn vorige superb (niet verlaagd) al meerdere keren dit stuk er af gereden.
mijn huidige combi (-3cm) is het nog niet gebeurt, omdat ik er nu veel meer op let.
erg hoge heuvels even beetje schuin oprijden, dan valt het wel mee.
door de lange wielbasis ontkom je er niet aan dat je af en toe iets raakt, verlaagd of niet, gewoon blijven opletten.

CDK

Forumguru
ik heb daar met mijn vorige S2 (niet verlaagd) nooit last van gehad, met mijn huidige (wel verlaagd) tot nu toe gelukkig ook niet.

greetz Corné

skodaboy

Forumguru
deze stroomlijn platen met 'spoilertje' zitten ook onder een 02.
als je op zij van de wagen kijkt en wat verder weg staat,zie je 'juist' voor de achter wielen deze 'spoilertjes' zitten.
in de week toen ik terug naar de 02 liep,zag/vond ik dat deze 'spoilers' zo wel links als rechts nogal 'ver' van de bodem hingen.

toen ik dichterbij ging kijke,zag dat aan beide kanten de bevestiging is uit gescheurd,en de spoilers daar door wat naar beneden geplooid zijn.
ik vraag mij nog altijd af,hoe dit is kunnen gebeuren,want m'n 02 4x4 is niet verlaagd en staat dus op zijn "normale" vering..:crazy:

skodaboy

Forumguru
:winkie: nee,de spoilers zijn aan beide kanten aan de 'voorkant' uitgescheurd..dus is het van vooruit 'ergens' over te rijden..
maar ik kan me niet zo één,twee, herrinneren waar of waardoor da zou kunnen gebeurd zijn,want ik heb nog nooit met de bodem(plaat) over de grond gesleept of ben ook ergens 'blijven' hangen,en van boordstenen moet ik ook nie wete..:grin:
ik heb ook al zitten denken,'t is misschien bij één van de laatste sneeuwbuien gebeurd,toen lagen er veel klonters ijssneeuw op weg en dat hoorde je wel eens ergens tegen de bodem aan bonken...:smiley29:

Chatslet

Forumguru
Kan inderdaad door brokken ijs op de weg komen. Die kunnen inderdaad vrij hard zijn. Kan natuurlijk ook zijn dat je een keer een stoeprandje op of af bent gereden.

Bastiaan1977

Senior Member
Mijn s2 is ook verlaagd en de bodemplaat raakt gemakkelijk een drempel. De kunststof beschermkapen onder de auto ter hoogte van de achterwielen ben ik aan beide kanten al kwijt.

s-line

Forumguru
Ik heb ze er bij mij gewoon afgeschroefd, geen probleem en je merkt er niets van hoor! Ook niet in verbruik!:deuk:
En het schrapende geluid is ook meteen weg bij de drempels.

Bovenaan Onderaan