Stroomverbruik via kilometeraanduiding bij uitstaand contact..

Goede middag beste lezers van dit prachtige forum

Mijn vraag staat niet in verhouding tot het wereldgebeuren doch de inhoud kan bij u een reactie te weeg brengen die oplossingsgericht het door mij geconstateerde euvel kan doen verwijderen
Zo, dat is er uit.

Bij mijn Skoda Octavia combi 2.0 tsi bouwjaar 2005 blijft met uitstaande motor de indicatie voor kilometeraanduiding zichtbaar in de klok..
Gezien het feit dat dit mogelijk een oorzaak kan hebben als een verborgen stroomverbruik die op den duur de accuspanning verlaagd vraag ik mij af of deze gang van zaken een bekend feit is.
Ik rijd sporadisch met de auto zodat de accu niet veelvuldig wordt geladen
Op deze wijze daalt de accuspanning onder de benodigde power voor het starten van de motor.
Wie van u kan mij een oplossing aanbieden?
 
Laatst bewerkt:

DJSmiley

Actief lid
In theorie: Ja. In de praktijk? Nee.

Het verbruik is dermate laag dat dit niet zomaar voor problemen zorgt. Je radio is ook een 'sluipverbruiker' om z'n instellingen te bewaren bijvoorbeeld. Een alarm ook.

Ook de ontvanger van je centrale vergrendeling staat altijd aan. (immers, anders zal ie nooit ontgrendeld kunnen worden)

Als je de auto echt weken niet gebruikt... dan misschien. Dat is ook de reden dat er bij bv motoren een druppellader gebruikt wordt om een seizoen te overbruggen. Maar bij normaal gebruik is dat niet nodig.
Uiteraard is eea afhankelijk van de capaciteit en staat van je accu.
 
Hartelijk dank voor de snelle reactie
Het geen u aangeeft staat niet duidelijk in het instructie boekje
De accu is 72 ampere en in goede conditie.
De door u genoemde sluip gebruikers heb ik opgeslagen:dankje:
 
Bovenaan Onderaan