Stumpie hier

Hallo Allemaal,

Netjes voorstellen hoort erbij. Ik ben Stumpie uit Breda. Op dit moment rijd ik een zwarte Seat Altea 2.0TDi Business Line. Maar, omdat ik van baan ga veranderen, kan ik een nieuwe auto uitzoeken.

Ik denk nu sterk aan een O2 Facelift. Het lijkt me wel eens leuk om alles erop en eraan te hebben en toch nog geld over te houden! Ik zit heel sterk te denken aan een 1.8TSI Elegance in de attractive business uitvoering. Als dat zo nog heet met het nieuwe model natuurlijk. En natuurlijk met DSG. Dan nog even chiptunen en dan ben ik wel zo'n beetje compleet. :xyxthumbs:

Ik hoop op dit forum nog wat dingen te weet te komen voordat het nieuwe model straks in de showroom staat.

Gr,

Stumpie
 
Hallo Allemaal,

Netjes voorstellen hoort erbij. Ik ben Stumpie uit Breda. Op dit moment rijd ik een zwarte Seat Altea 2.0TDi Business Line. Maar, omdat ik van baan ga veranderen, kan ik een nieuwe auto uitzoeken.

Ik denk nu sterk aan een O2 Facelift. Het lijkt me wel eens leuk om alles erop en eraan te hebben en toch nog geld over te houden! Ik zit heel sterk te denken aan een 1.8TSI Elegance in de attractive business uitvoering. Als dat zo nog heet met het nieuwe model natuurlijk. En natuurlijk met DSG. Dan nog even chiptunen en dan ben ik wel zo'n beetje compleet. :xyxthumbs:

Ik hoop op dit forum nog wat dingen te weet te komen voordat het nieuwe model straks in de showroom staat.

Gr,

Stumpie
Hartelijk welkom. En nu alvast veel succes met het bepalen van de keuze.
 

Michel

Forumguru
Hallo Allemaal,

Netjes voorstellen hoort erbij. Ik ben Stumpie uit Breda. Op dit moment rijd ik een zwarte Seat Altea 2.0TDi Business Line. Maar, omdat ik van baan ga veranderen, kan ik een nieuwe auto uitzoeken.

Ik denk nu sterk aan een O2 Facelift. Het lijkt me wel eens leuk om alles erop en eraan te hebben en toch nog geld over te houden! Ik zit heel sterk te denken aan een 1.8TSI Elegance in de attractive business uitvoering. Als dat zo nog heet met het nieuwe model natuurlijk. En natuurlijk met DSG. Dan nog even chiptunen en dan ben ik wel zo'n beetje compleet. :xyxthumbs:

Ik hoop op dit forum nog wat dingen te weet te komen voordat het nieuwe model straks in de showroom staat.

Gr,

Stumpie

Welkom op dit forum. Wel één opmerking over jouw keuze: een 1.8 TSI met DSG kan volgens mij niet worden gechiptuned, omdat de DSG-bak in dit model maar 250 NM koppel aankan. En laat de 1.8 TSI nou net al standaard uit de fabriek al 250 NM leveren...
 

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit fijne forum.

Als je nu al weet dat je te weinig vermogen hebt, en dat de auto gechipt moet worden. Maak je dan niet de verkeerde keuze om voor die auto, met die motor te kiezen ?
 
D

Deleted member 1943

welkom,

ja kan hier inderdaad vanalles te weten komen en het is ook erg gezellig hier en om eerlijk te zijn ook wel een beetje verslavend haha
Dus pas op.
 
Welkom op dit fijne forum.

Als je nu al weet dat je te weinig vermogen hebt, en dat de auto gechipt moet worden. Maak je dan niet de verkeerde keuze om voor die auto, met die motor te kiezen ?

Het gaat er mij niet om dat ik vermogen tekort zou komen, maar het lijkt me wel leuk om 200PK onder kap te hebben waar niemand het verwacht. Het budget is er. Daarbij: de 2 liter komt niet met een DSG. En dat is wel een belangrijke voorwaarde. Ik ben begonnen met de DSG en daar een passende motor bij. Liever geen diesel, want die is erg duur en toch wel lawaaierig.

Maar, misschien wel leuk voor de discussie: welke auto/motor denk jij dan aan?
 
Welkom op dit forum. Wel één opmerking over jouw keuze: een 1.8 TSI met DSG kan volgens mij niet worden gechiptuned, omdat de DSG-bak in dit model maar 250 NM koppel aankan. En laat de 1.8 TSI nou net al standaard uit de fabriek al 250 NM leveren...

Hmmm, dat zou wel lastig zijn, want de DSG is voor mij het belangrijkste. Maar geldt dit ook voor de nieuwe 7-traps DSG die er nu aankomt?
 

Michel

Forumguru
Die 7-traps DSG heeft juist die beperking in koppel.

Citaat op wikipedia: "Eind 2007 kwam Volkswagen met een vernieuwde DSG-versnellingsbak. De nieuwe versie is 7-traps en kleiner en lichter dan de oude door de droge koppelingen die zijn toegepast. De platen worden niet meer gekoeld met olie zoals bij zijn voorganger waardoor hij zuiniger is dan de 6-traps versie. Daarnaast schakelt de nieuwe DSG nog weer iets sneller. Groot nadeel van de 7-traps versie is echter dat hij nog minder koppel aan kan dan de 6-traps. Het maximale koppel bedraagt 250 Nm en daarom zal voor alle motoren die krachtiger zijn die 6-traps versie nog gewoon gebruikt worden."

Voor gehele artikel over DSG zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/DSG

Óf: http://www.volkswagenag.com/vwag/vwcorp/info_center/en/themes/2008/01/the_7speed_dsg.html
 
Die 7-traps DSG heeft juist die beperking in koppel.

Hmmm. Da's dan weer jammer. Nou ja, eerst maar es testrijden met de ongchipte 1.8TSI. Hij schijnt best rap te zijn. Ik heb nu weliswaar een 140PK TDi met 320NM. En da's wel heel erg snel. :super:

Op papier is die 1.8TSI trouwens sneller. En het verschil tussen een 7-traps DSG en een handgeschakelde 6-bak zul je ook wel merken neem ik aan.

Bedankt voor de info Michel!

Stumpie
 

van_der_P

Senior Member
Het gaat er mij niet om dat ik vermogen tekort zou komen, maar het lijkt me wel leuk om 200PK onder kap te hebben waar niemand het verwacht. Het budget is er. Daarbij: de 2 liter komt niet met een DSG. En dat is wel een belangrijke voorwaarde. Ik ben begonnen met de DSG en daar een passende motor bij. Liever geen diesel, want die is erg duur en toch wel lawaaierig.

Maar, misschien wel leuk voor de discussie: welke auto/motor denk jij dan aan?

In de toekomst komen er beslist meer auto's met DSG, maar nu is inderdaad de keuze beperkt, dat klopt.
 

Roel

Lid
Het is inderdaad jammer dat de O2 RS niet met DSG leverbaar is voor de benzineversie (maar wel voor de diesel). Zeker nu de auto zo'n 3500 euro in prijs is gedaald.....
 
Bovenaan Onderaan