Stuur blokkeert (tijdens bochten)

dries90

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Nu de temperaturen weer wat hoger zijn merk ik een probleem aan mijn Skoda Fabia Combi uit 2003 die gedurende de hele herfst en winter weg is gebleven.

Als ik met een redelijke snelheid een bocht naar rechts neem (bijvoorbeeld bij een rotonde) wil het stuur nogal eens blokkeren; en hiermee bedoel ik dat hij ineens heel erg zwaar naar rechts wil sturen. Ik heb nooit de poging gedaan om hem hier doorheen te trekken, want als dit gebeurd is mijn eerste impuls uiteraard remmen. Zodra ik dit doe werkt het sturen weer normaal.

Ik heb op internet al verschillende topics gezien van mensen met hetzelfde, maar ik lees nergens iets over de link met het warme weer. Ik heb dit probleem dus alleen op warme dagen. Is er iemand met hetzelfde probleem of kan iemand dit verklaren?

Toen ik laatst met het raam open reed en het weer gebeurde dacht ik ook een tik te horen vanuit de wielkas linksvoor.

Oh, en de vloeistof van de stuurbekrachtiging is op pijl.

Cordoba

Forumguru
Daar zijn al tientallen topics over: stuurbekrachtiging die uitvalt (lampje op dashboard brandt dan ook) omdat de accu onvoldoende energie heeft. Zwaar sturen is overigens iets totaal anders als blokkeren! Ik zou zeggen, zoek even naar de andere topics (is niet specifiek voor de Fabia).

Bovenaan Onderaan