Bij eigenlijk iedere auto met voorwielaandrijving staan de voorwielen op 'toespoor'. Dat houdt in, als er geen auto zou zijn die de wielen op vaste afstand van elkaar houdt, en je zou de voorwielen naar voren rollen, dat er ergens een punt is waar de wielen tegen elkaar aankomen. De hoeveelheid toespoor verschilt per automodel, en soms per motorisering (of aandrijving, 4WD kan anders zijn dan 2WD van zelfde model en met zelfde motor). De hoeveelheid toespoor is minimaal, bijvoorbeeld iets van 0,03 graden per kant, maar zorgt wel dat de auto een stabiel rechtuit gedrag heeft, en niet 'zoekerig' reageert.
Overigens is er bij de meeste modellen meer te stellen dan alleen de sporing, namelijk ook camber en caster kun je vaak (niet altijd) instellen. Daarnaast is het vaak ook nog mogelijk om de achteras uit te lijnen (4-wiels uitlijnen, in plaats van de meer gebruikelijke 2-wiels uitlijning). Bij een 4-wielsuitlijning, wordt ook de achteras iets losgezet, zodat ie kan bewegen, en wordt de achteras zo verschoven dat de achteras mooi loodrecht op de lengterichting en netjes in het midden van de auto zit.(dus niet verschoven naar links of rechts). Het uitlijnen van de achteras, is vaak een rotklus, die voorbehouden is aan echte specialisten. Veel uitlijnbedrijven, zeggen gewoon doodleuk dat het niet kan. In de praktijk is dat vaak een kwestie van 'geen zin', 'te lastig' of onvoldoende kennis en ervaring.
Wat linkjes over uitlijnen, sporing enz.:
http://www.tuning-gids.nl/sporing.htm
http://nl.wikipedia.org/wiki/Camber_(hoek)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Caster (uitleg is voor motoren, maar geldt ook voor auto's)