Stuurbekrachtiging defect

Megawendy

Nieuw lid
Nou daar zijn we weer.
Nou is bij ons het hele stuurbekrachtigings systeem stuk, kosten 1376,- nieuw stuurhuis computer iets ding, bij de skoda dealer vandaan.
Tja en dan moet het er nog in, en de egr klep is ook nog is vies wat motor storing geeft...
Ik word hier niet blij van :(

polf

Senior Member
Beste Megawendy,

Ga eens langs bij een andere garage voor een second opinion, het zal niet de eerste keer wezen dat een sub-onderdeel de boosdoener is. Zodra de stuurhoek sensor kapot gaat zal je hele stuurbekrachtiging niet meer werken en dan kan je alles verwisselen voor nieuw maar als een los onderdeel het ook oplost ben je wel even wat goedkoper uit.
Het zou natuurlijk ook kunnen dat de dealer gelijk heeft maar voor 1376,- zou ik een tweede bezoek aan een andere garage er niet voor laten.
Doe maar eens een search op stuurhoek sensor en je zal zien dat deze meer roet in het eten gooit en dat een dure stuurpomp niet altijd de oplossing is. (sensor was altijd een ruil artikel bij de dealer voor iets van 120,-)

Succes Pofl

Cordoba

Forumguru
Dealer kwam bij mij met een vergelijkbaar verhaal voor de ABS, uiteindelijk bleek alleen de zekering in de loop der jaren kapot getrild. Dealers komen heel makkelijk met het verhaal dat er computerdelen vervangen moeten worden, in de praktijk zie je toch wel vaak dat dergelijke verhalen vooral opduiken als er een cursus aan is gewijd, gecombineerd met gebrek aan kennis bij garage/monteur.

Megawendy

Nieuw lid
Hij staat niet bij de dealer maar bij een kennis die aan autos sleuteld. ik zal het hele verhaal aan het laten lezen. Kan idd schelen!

Bovenaan Onderaan