Mogelijk moet het zeker zijn, op internet zijn er een aantal die het al aangepast hebben alleen nergens kan ik de goede codes vinden.
ik heb wel de gegevens voor de VW polo 9N gevonden, de polo 9N is hetzelfde model als de skoda fabia. Mijn schoonbroer heeft de 9N met hetzelfde 1.4 16v blok als ik heb.
Bij de polo is het wel in te stellen.
44 - Steering Assist: Recode - 07
Pas op !
♦ Kijk in de Factory Repair Manual (of een andere documentatie) van jouw auto voor je een Recode doet.
♦ Tussen merken en modellen zijn grote verschillen in Recoding van Regel Modules.
♦ Schrijf de originele waarde op, want een verkeerde codering kan de Regel Module onbruikbaar maken.
♦ Er is geen enkele geautomatiseerde manier in VAG-COM om je wijziging ongedaan te maken.
♦ Hoewel... in elke ge-savede autoscan van jouw auto staat voor elke Module de softcoding.
♦ Let op: sommige Modules hebben een Login nodig voordat je een recode kunt doen.
Pas op ! De voorbeelden op deze pagina zijn voor een POLO (9N).
Specifieke info (model en bouwjaar) is beschikbaar voor Audi, Seat, Skoda en Volkswagen.
Power Steering
1. Ga naar [Select]
2. dan naar [44 - Steering Assist] (from Chassis tab)
3. dan naar [Recode - 07]
Daar staat een getal zoals 0001x1
De 'x' is de setting van de stuurbekrachtiging, bv. 000121
Als de 'x' op 1 wordt gezet, dan is de besturing erg licht: 000111
Als de 'x' op 5 wordt gezet, dan is de besturing erg zwaar: 000151
nu durf ik niet zo snel de waarde te veranderen in mijn Skoda deze staat momenteel op 1 en dit zou dus betekenen zo licht mogelijk.
En dat is juist de reden waarom ik hem wil aanpassen ik vind de stuurbekrachtiging veel te licht staan
wel ben ik via vagcom weer wat leuke dingen tegen gekomen voltage en temperatuur van me pomp, aantal gedraaide uren en het toerental van de pomp leuke dingen om te weten en te zien.
[video=youtube;GKTvnQhHVHw]http://www.youtube.com/watch?v=GKTvnQhHVHw&feature=plcp[/video]