Welkom Rose
(er is helaas geen smilie die bij je naam past, een bos rozen dus
). Allereerst een Fabia tot najaar 2007 is een Fabia I, daarna is de Fabia II pas gekomen. Kan één van de mods het topic verplaatsen naar het Fabia I deel? Ander puntje: er zijn verschillende 1.4 motoren, maar gezien het bouwjaar van 2000 zal dit een waarschijnlijk een MPI zijn. Weet je of het een 100pk versie is, of iets rond de 68 pk?
Zoals al door anderen aangegeven, kan de accu wel eens op zijn laatste benen lopen, en dan wordt bijvoorbeeld de stuurbekrachtiging uitgeschakeld om zo de accu te sparen. Als de accu weer voldoende is bijgeladen kan de stuurbekrachtiging dan weer even werken, om weer te stoppen zodra de accuspanning onder de kritische grens komt. Een andere mogelijkheid is dat de accu wel goed is, maar onvoldoende wordt bijgeladen (bijvoorbeeld door een defecte dynamo, of door een defecte spanningsregelaar op de dynamo).
Zaken als stuurhoeksensor komt ook voor, maar is voor mij niet de eerste verdachte, maar in alle gevallen geldt: eerst controleren en dan pas vervangen/repareren, om onnodige dure vervangingen te voorkomen. Je gaat tenslotte ook niet eerst naar de apotheek om medicijnen te halen, om dan bij de dokter te gaan vragen of het de juiste medicatie is.