stuurbekrachtiging.

bij de felicia van m'n vader verliest de stuurbekrachiging zijn olie.

is er hiet iemand die het probleem ook heeft, of heeft gehad, en hoe is het te repareren.

tips zijn van harte welkom.

Dutch4x4

Senior Member
Probeer het eens op het forum van skodaclub.nl - daar zitten de liefhebbers van het oudere spul.

dus een '99 is alweer oud spul.
jammer, ik zoek wel andere manier om het te weten te komen.

hoeveel felicia eigenaren zitten er op dit forum.

Dutch4x4

Senior Member
O, zó'n Felicia! /forum/images/graemlins/wink.gif

Sorry, ik vergeet steeds dat de Felicia pas vanaf '95 in productie is gegaan. Ik associeer 'm nog zo met de Favorit.

Maar goed, ik denk inderdaad dat er niet al te veel Felicia-rijders aanwezig zijn op het forum, helaas.

Joeri

Actief lid
Denk het ook niet, is wel een beetje jammer vind ik. Het is eigenlijk wel dankzij de Felicia dat Skoda de periode van 95 tot 97 (toen de Octavia ook daadwerkelijk leverbaar werd) heeft weten te overbruggen en ook van 97 tot 2000 natuurlijk.
Het zijn langs de andere kant ook veel "nieuwe" Octavia II-rijders die hier zitten...

Skodamind

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een Felicia van 1999 maar tot op heden nog geen last gehad van de stuurbekrachtigingspomp. Misschien moet je de pomp wel vervangen?

helaas niks kunnen vinden, en waar de olie blijft is ook een raadsel.
we houden het voorlopig in de gaten.

JJB

Lid
Ik heb wel eens ergens gelezen dat het niet de bedoeling is dat het reservoir tot het maximum wordt bijgevuld, maar dat het niveau op het bereik van de peilstaaf halverwege moet staan. Misschien zit daar het probleem, dat een mogelijk 'teveel' er ergens uitgegooid wordt?

Erik

Lid
Het moet dus ergens weglekken, t wordt niet verbruikt of dergelijke.

Dus gewoon alle aansluitingen enzo nalopen...

Een hele domme vraag wellicht, maar als eigenaar van ook een DS (en dan weet je wat lekken is) hoe weet je dat er olie lekt? Vermoedelijk geen oliespoor (hoewel de olie er wel ergens uit moet komen) maar een lager wordend peil?
Zou er anders toch maar eens mee naar een garage gaan, of eens informeren bij VW eigenaren met zo'n soort pomp. Want die stuurbekrachtiging os volgens mij ook gewoon bij VW ingekocht.
Succes met zoeken!

MVG, Peter

het is niet de pomp, het is het blokcilinder met de tandheugel en alles wat er in/bij zit.

de olie blijft in de rubberen stofhoezen en na verloop van tijd moet je de olie weer iets bijvullen, hoeveelheid olie lijkt meer dan dat het werkelijk is.

nog geen tijd en mogelijkheid gehad om actie te ondernemen, en hij lekt nog niet hard genoeg.
het is dus een keerring van de bekrachtigingcilinder die lekt/zweet.

door tijdgebrek deze late reactie, sorry.

en de felicia is nog een echte skoda, dus geen vw vergelijkbare onderdelen, zover in weet.
mocht ik het fout hebben, hoor ik dat graag.

Bovenaan Onderaan