Stuurschakelaar vervangen ivb defecte CC

Beste iedereen,

Ik wil mijn knipperlichthendel vervangen ivb met een defecte cruise controle. Iemand ervaring met dit klusje?
Ik moet namelijk het stuur er af halen en weet niet zo goed hoe ik dit moet doen. Ik hoor graag van jullie.

Groeten Rooster

haggard

Senior Member
Je kunt de printplaat met de schakelaars overzetten door de hendel voorzichtig open te maken (hendel bestaat uit 2 delen met daarin een los te halen printplaat)...
Wat ik meestal doe ik de printplaat er uit halen, de contacten reinigen en weer terugplaatsen... De CC doet het dan weer een jaar probleemloos... Heeft meestal in de koude jaargetijden problemen door waarschijnlijk vocht...
Is overigens een standaard euvel bij alle VAG auto's

Antera

Donateur
Bijgesloten de manier om je airbag te verwijderen waarna je het stuur verwijderen kan en de cc hendel

graag wel eerst je accu losnemen

Bijlagen

• airbag.pdf
    150,3 KB · Weergaven: 17

Ted

Forumguru
Ik heb deze vraag ook al eens gesteld en helaas nog geen reactie van vernomen!
wel heb een poging ondernomen om de delen te openen, echter lukte mij dat niet!!

Graag iemand die deze klus al eens gedaan heeft, advies geven

Antera

Donateur
Als je aan de onderzijde of bovenzijde kijkt van de hendel zie je een naadje. Die moet je open wrikken dan krijg je hem open

Als je aan de onderzijde of bovenzijde kijkt van de hendel zie je een naadje. Die moet je open wrikken dan krijg je hem open

bedankt! het is gelukt. echter had het schoonmaken en stellen v/d contacten geen effect. Nu net een afspraak gemaakt bij de garage voor uitlezen en evt, vervangen van de hendel.

Ted

Forumguru
bedankt! het is gelukt. echter had het schoonmaken en stellen v/d contacten geen effect. Nu net een afspraak gemaakt bij de garage voor uitlezen en evt, vervangen van de hendel.

Kan jij even zeggen hoe jij de cc gedemonteerd heb?

Bij voorbaat dank!!

FF update:

Bij een sloper een andere hendel gehaald a 27 euro. Toen door de garage laten vervangen (1 uurloon). En hij doet het weer! Bij nadere inspectie blijkt dat er in het platte kabeltje van de schakelaar in de hendel een draad breuk zat.

@Ted
Een platte schroevendraaier in het kiertje zetten en dat flink wroeten. Als het goed is krijg je hem dan open en kun je bij de contacten komen.

Desperado

Forumguru
Als je een beetje handig bent een een klein soldeerapparaatje hebt wel. Mijn collega deed het wel eens. Maar het is erg lastig.

De breuk zat in spoor van printplaat. Dit is volgens mij lastig te solderen. Maar ben blij dat de cc het weer doet, nu pas weet je hoeveel je hem gebruikt en dat hij onmisbaar is. Ik verkies zelfs cc boven airco.

Bovenaan Onderaan