Stuurwiel versleten

Michel29

Nieuw lid
Onze octavia heeft een normaal stuurwiel zonder extra functies. Maar het is bovenaan versleten en ik weet niet of meer mensen dat hebben??? Ik ben benieuwd of dit te maken is of vervangbaar.

Wilko

Senior Member
Onze O2 had dat ook (na ongeveer 110K km), dus ik heb voor nog geen 20 euro een leren overtrek gekocht en die er zelf op gezet (ben ik wel even mee bezig geweest: elke steek met naald en draad vastgezet). Niet alleen geeft hij nu voormijn gevoel wat meer grip, maar het ziet er ook meteen een stuk minder ranzig uit. :-)

Cyrus

Actief lid
Kijk eens op onderdelenlijn.nl - voor 4 tientjes had ik een "nieuw" lederen stuur, inclusief goede airbag. In prima staat! Vervolgens heeft de garage dat er voor een tientje in gezet.

Zwapp

Forumguru
En kun je een normaal stuur ook vervangen door een multifunctioneel stuur? Hoe zit het met aansluiten en de werking ervan?

Antera

Donateur
Je kan een MFS plaatsen mits de Stuurmodule onder de stuurkolom dit ondersteund en zal daarna geactiveerd moeten worden met vagcom om te kunnen laten werken

Octavia32

Forumguru
De mijne is ook helemaal versleten maar zit dan ook al op 231000km tevens is ook het kapje van de versnellingspook afgebladderd heeft iemand hier ook een adresje voor.

Octavia32

Forumguru
Past een stuur in dit geval een multifunctioneel stuurwiel van 2010 model op een 2005 model. Ik heb er een gevonden namelijk.

Cyrus

Actief lid
Zal wel op de stuurpen passen, maar de vraag is of airbag en stuurbediening gaan werken met de elektronica in jouw auto. Sinds de facelift is een uitgebreidere comfortmodule en nieuwe versie van het boordnet gekomen. Meest veilige keuze is een stuur van vóór de facelift.

guitar_billy

Senior Member
Wat is het Skoda Onderdeelnummer van het 4-spaaks stuurwiel van de O2 voor de facelift?
Ik zoek de versie met geperforeerd leer.

Een beetje speuren op internet levert mij deze kandidaten op maar ik kom ook nog genoeg gewoon-leer fotos met deze nummers tegen :
1Z0419091F
1Z0419091L
1Z0419091N

hier een foto :
stw06.jpg

guitar_billy

Senior Member
Ik vraag me wel af waarom het slijt want bij mij is het bv links maar ik heb geen ring(en) om. Ook houdt ik het stuur met beide handen vast.
Het is wel zo dat toen ik de auto kocht het al licht versleten was, nu dus erger.

En handschoenen met schuurpapier is handig als voorbewerking voor een verf-reparatie!
Niet de grit 40 nemen dan... :)

Bovenaan Onderaan