Stuurwielhuis reset Octavia Combi 1.2 TSI

Adri1965

Nieuw lid
Ik heb pas een Skoda Octavia 1.2 TSI combi aangeschaft. Is een erg fijne auto op 1 probleem na. Tijdens het rijden heeft het stuur de neiging een stukje over te slaan hetwelk zeer irritant is. Volgens de garage moest het na een stuurwielhuisreset over zijn. Heeft echter niet geholpen. Wie weet wat het kan zijn? Ik heb nog een jaar garantie.

Basjo

Lid
Ik ben benieuwd of dit al is opgelost.
Ik ervaar de laatste tijd ook zenuwachtig rijgedrag met m'n O2.
Ik blijf steeds corrigeren. Met name op de snelweg bij 100+ snelheden.
Met handen van het stuur blijft de auto wel goed rechtdoor gaan, maar elke kleine stuurbeweging vereist weer een correctie.
Voelt aan als rijden met lekke banden.
Bandenspanning is gecontroleerd en is op alle banden 2.2 bar.
Ben benieuwd hoe het straks is met m'n zomerbanden er weer op.
Of zou het toch in het stuurhuis zitten? Of misschien is de vering te slap geworden?

Misschien een keer laten uitlijnen?

Adri1965

Nieuw lid
Probleem wordt hopelijk 18 april opgelost, gaat dan naar een officiele skoda dealer. Ik merk wel dat als de motor koud is en de buitentemperatuur laag, dat het probleem aanzienlijk minder is. Volgens mijn garage kan dat geen verschil maken omdat alles elektronisch is. Zelfs als ik stilsta met draaiende motor voel ik het stuur nerveus reageren.

hemi24

Forumguru
Voelt aan als rijden met lekke banden.
Bandenspanning is gecontroleerd en is op alle banden 2.2 bar.
Ben benieuwd hoe het straks is met m'n zomerbanden er weer op.
Of zou het toch in het stuurhuis zitten? Of misschien is de vering te slap geworden?

Misschien een keer laten uitlijnen?

begin eerst eens met je banden op een fatsoenlijke spanning te brengen: 2,2 bar met winterbanden kan niet anders als dweilen worden...

Bovenaan Onderaan