Subwoofer aansluiten op de Columbus navigatie

De Stip

Forumguru
Ik heb een subwoofer (Pioneer TS WX 22 A) en die wil ik graag aansluiten op het Columbus navigatie systeem, welke straks in mij O2 zit.
Is er al iemand met ervaring hiermee? Ik zie wel dat er al het eea geschreven is over subwoofers, maar kan hierover niet direct iets bruikbaars vinden.

Bakkertje

Forumguru
Er zijn al heeeeel veel artikelen geschreven over subwoofers en originele Skoda systemen, hier een beknopte samenvatting:
De Columbus heeft geen standaard lijn uitgang voor het aansturen van een subwoofer.
Veel subwoofers hebben een high-level ingang (waarschijnlijk die van jou ook). Als dat zo is kun je 2 van de luidsprekerdraden aftakken en die als ingang gebruiken voor de versterker in de subwoofer. Heeft je versterker alleen een lijn ingang dan zul je er een omvormer tussen moeten maken (tussen de luidsprekerdraden en de versterker).Verder zul je voeding en een schakelsignaal naar je sub moeten maken. Ook daarover staat al het nodige geschreven hier op het forum.

Gebruik de zoekfunctie eens, daar kun je een hoop van leren..

Oh ja en controleer eerst je beide posts voordat je gaat vragen om een reactie..
http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=12589

Fabia II Sport

Actief lid
Ikke ... ik heb een Pioneer TS-WX205A active Sub in mijn O2 EBL zitten.
Deze is aangesloten op de Columbus (Parallel over de achterspeakers).
12V+ rechtstreeks van de accu en indien het contact aan gaat dan wordt de Sub ook aangezet.
Nu klinkt het bij een DVDtje kijken ineens toch heel anders in de auto ....

Let wel op dat je een sub woofer heb met een high input.... maar aan het type nummer te zien ... yes

Bovenaan Onderaan