Subwoofer inbouwen in Octavia 2

zyx

Nieuw lid
Hallo,

Ik wil dit weekend mijn subwoofer setje gaan inbouwen en ben op zoek naar wat informatie over het trekken van de voeding kabel. Heeft iemand hier al eens zoiets ondernomen? Wat is de beste route die ik kan volgen? Heeft Skoda uberhaubt een doorvoor naar de motorkap?

Groeten,
Peter

VEEJAY

Forumguru
De dealer heeft het bij mij gedaan en zodanig dat ze een zekering uit de zekeringkast hebben gebruikt. Voorheem had ik een grote zekering bij de accu.

Ik weet helaas niet hoe ze de kabels naar achteren hebben gekregen. Maar het klinkt echt super in de grote kofferbak!

Steve

Senior Member
Jammer, was net naar de kabelroute op zoek ;)
De dealer vertelde mij dat ze alle bedrading aftappen in het dashboard vanaf de iso stekker.
Een auto audio zaak haalt alle stroom etc onder de motorkap vandaan alleen weet ik niet waar.

Ik ga als ik de mijne heb ook een subwoofer inbouwen (zo`n Pioneer reservewiel apparaat) en trek alle bedrading zelf.
Het aansluiten laat ik Ralva in Arnhem doen.
Scheelt mij geld en ik weet dat de bedrading dan goed zit.

zyx

Nieuw lid
Ik ben zelf op zich redelijk handig, dus inbouwen wil ik zelf doen.
Heb alle verloop stekkers (voor iso connector e.d. al)

Ik hoopte alleen dat ik die kabel route hier kon vinden, scheeld een hoop uitzoek werk. Ik zal morgen de dealer wel even bellen.

Onder de accu zit volgens mij een doorvoer naar binnen. Ik weet dit alleen vanuit dit forum, niet vanuit eigen ervaring. (Ik hoor graag of het klopt, voor als ik een keer wil hobbyen)

Hebben jullie een Skoda radio of wellicht een losse unit ( Pioneer, Kenwood etc )
Heb zelf een Skoda Stream en ben zeer geïnteresseerd of een subwoofer ook op een Stream aangesloten kan worden.

In mijn vorige auto - Golf IV - had ik een waanzinnige sound en dat mis ik iedere dag nog wel een beetje.
Daarbij resoneert mijn linkerachterportier ook al bij een beetje bas.

Steve

Senior Member
Hebben jullie een Skoda radio of wellicht een losse unit ( Pioneer, Kenwood etc )
Heb zelf een Skoda Stream en ben zeer geïnteresseerd of een subwoofer ook op een Stream aangesloten kan worden.

In mijn vorige auto - Golf IV - had ik een waanzinnige sound en dat mis ik iedere dag nog wel een beetje.
Daarbij resoneert mijn linkerachterportier ook al bij een beetje bas.
Als je een skoda unit hebt heb je waarschijnlijk geen pre uitgang om een sub of versterker aan te sluiten.
Dit is op te lossen door een high-->low unit ertussen te hangen van bv Caliber (kost +-18 euro).
Dan kan je elke versterker eraan hangen die je maar wilt.

Fabia II Sport

Actief lid
Ik heb in de Fabia II Sport een Pioneer Subwoofer zitten.
Type: TS-WX205A
De dealer heeft hem voor mij ingezet, bij de vorige auto's heb ik het zelf gedaan.

Deze sub kan aangesloten worden via RCA (Tulp rood wit) stekker of parallel over de achter speakers.
De voeding wordt rechtstreeks vanaf de accu gehaald, indien het contact aangezet wordt dan gaat de Sub aan.

Op dit moment is de Sub aangesloten op de Dance radio in de Fabia parallel over de achterspeakers ... en het geluidje is heeeeeel lekker.

VEEJAY

Forumguru
De TS-WX205A roeleert, ik heb hem al 6 jaar in gebruik (vorige auto en deze auto) en dat dingt heeft het vrijwel iedere dag zwaar te verduren :-))

Had in mijn vorige auto ook een sub gecombineerd met een af fabriek radio. Zo´n high naar low kastje werkt prima. Wat ook opviel is dat de normale boxen het een stuk beter deden dan toen ze aangestuurd werden door de standaard radio. Dus als je het geluid van de stream flink wilt verbeteren zou ik een 5 kanaals versterker doen en ook gelijk je normale boxen door een echte versterler laten aansturen. Scheelt enorm in geluidskwaliteit.

zyx

Nieuw lid
Om de post nog even compleet te maken:

De kabel invoer van een Octavia 2 (Bouwjaar 2007) zit achter de accu. Je moet de beschermkapjes om de accu verwijderen, daarachter zit een doorvoer met rubber afdeksel. Heb helaas geen foto's kunnen maken maar je kan het niet missen. Vanuit daar kan je makkelijk onder de dorpellijst verder.

Het draadje mag gesloten worden.

Groeten,
Peter

Bovenaan Onderaan