Sunsafeglas (II)

Zoef

Actief lid
Ik heb via de zoekfunctie geen (nuttige) informatie gevonden over mensen met ervaring hiermee. Heeft iemand binnen het forum toevallig de optie van sunsafe glas besteld? Dit is het zgn. dubbele glas tegen overmatig windgeruis en dergelijke. Ben benieuwd naar ervaringen van mensen. Is het de toch aanzienlijke meerprijs waard?
En ja, het is nog steeds WEL leverbaar.
gr.
Sandor

Ik heb deze optie ook overwogen maar ik heb deze uiteindelijk niet gekozen.

Oorzaak ligt voornamelijk bij mezelf, ik kon ook niet echt vinden wat nu precies de voordelen waren en de dealer kon dit ook niet goed uitleggen dus ik heb het uiteindelijk niet gekozen. Misschien ga ik toch nog spijt krijgen /forum/images/graemlins/frown.gif

Nadeel van dit glas is wel dat een PNA (Tom Tom o.i.d.) niet werkt, er zit metaal in dit glas verwerkt dat het GPS signaal niet doorlaat.

smg

Lid
Een collega heeft dit glas in zijn Peugeot 407. Ik vond zijn auto niet opvallend stil. Ik denk dat in de Octavia het motorgeluid of het windgeruis zich niet laat tegenhouden door het dubbele glas. Dus voor die € 1200 koop ik wel een paar leuke CD-tjes om naar te luisteren.

Zoef

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Nadeel van dit glas is wel dat een PNA (Tom Tom o.i.d.) niet werkt, er zit metaal in dit glas verwerkt dat het GPS signaal niet doorlaat.

[/ QUOTE ]
ik heb op dit moment een Octavia I met getint getint glas. (metaalhoudende folie). Echter mijn GPS ontvanger zit op het dashboard en heeft helemaal geen last van slechte ontvangst...
Maar ik was vooral nieuwsgierig naar commentaar over verminderd rijgeluid.
Ik hoor het alsnog graag van iemand...
gr.
Sandor

Betreft het alle ramen of alleen de voorramen of zijramen? Ik vind dat de O2 toch nog wel veel windgeruis bij de spiegels produceert, dus als het goedkoper was geweest zou ik het toch wel aanraden.

LenK

Forumguru

Maar ik was vooral nieuwsgierig naar commentaar over verminderd rijgeluid.

[/ QUOTE ]
Het enige geluid waar ik me aan stoor in de O2 (1.6MPI) is het banden geruis, dat het motor en ander geluid "onhoorbaar" maakt.
Dubbel glas help daar geen moer tegen, misschien gaan die afrolgeluiden dan nog wel harder opvallen!

(Ik heb 16inch met Michelin banden)

Zoef

Actief lid
Betreft het alle ramen of alleen de voorramen of zijramen? Ik vind dat de O2 toch nog wel veel windgeruis bij de spiegels produceert, dus als het goedkoper was geweest zou ik het toch wel aanraden.

[/ QUOTE ]
Bij mijn auto is op dit moment rondom getint met metaalhoudende folie. Uiteraard niet de voorruit zelf. Ik dacht dat bij de keuze voor sunsafe glas ook zijruiten en achterruit hiervan voorzien was, maar dat weet ik niet zeker.
ik zal wel eens ff mailen naar Pon.
ik houd jullie op de hoogte als ik schokkend nieuws krijg.
gr.
Sandor

guitar_billy

Senior Member
is het Sunsafe glas niet alleen getint glas voor de achterste zijruiten + achterruit??

van http://www.skoda.nl/ =&gt;
SunSafeGlass: Warmtewerend glas + donker getinte band bovenin voorruit

ik kan me voorstellen dat dit gelaagd glas is met tinting ertussen, maar niet dat het echt dubbel glas is zoals je in je huis hebt zitten...

Zoef

Actief lid
ik zal het binnen een week horen denk ik. Ik heb ze net een meeltje gestuurd... /forum/images/graemlins/winkie.gif

Zoef

Actief lid
Aanzienlijk sneller dan verwacht heb ik inmiddels een antwoord gekregen van de importeur.
Met betrekking tot de optie SunSafeGlass kunnen wij u nog het volgende
melden.

SunSafeGlass is niet zichtbaar donkerder dan getint glas; het is herkenbaar
aan de metaalglans welke de karakteristieke spiegeling aan de ramen geeft.

De voor- en achterruit zijn reeds standaard gelaagd, maar bij de optie
SunSafeGlass zijn ook de zijruiten gelaagd. (De zij-ruiten worden 1,1 mm
dikker hierdoor)

Met betrekking tot geluiddemping geeft de fabriek geen mate van
geluidsreductie aan.

Om een vergelijking te maken tussen een auto mét en zonder SunSafeGlass,
willen wij u graag verwijzen naar onze dealer in Amsterdam, S-Point.
Zij hebben een demonstratie auto beschikbaar welke is uitgevoerd met
SunSafeGlass. Op dit moment is deze auto echter uitgeleend, maar wanneer u
telefonisch contact opneemt, kunnen zij met u een afspraak maken om de
betreffende auto te bekijken.
S-Point is telefonisch bereikbaar op nummer 020 - 430 17 10.

In het vertrouwen u met deze aanvullende informatie van dienst te zijn
geweest, verblijven wij,

Met vriendelijke groet,
PON MOBIEL

Ik denk dat dit wel duidelijk is en dat bij mogelijke interesse wellicht een (dubbele /forum/images/graemlins/rockon.gif) proefrit aangevraagd dient te worden bij S-point.
gr.
Sandor

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Zoef</font><hr />

De voor- en achterruit zijn reeds standaard gelaagd, maar bij de optie SunSafeGlass zijn ook de zijruiten gelaagd.

[/ QUOTE ]

Die gelaagdheid, is dat nu wel of niet gelijk aan het warmtewerende glas zoals we dat van Renault en Peugeot kennen? Ik heb een O2 Ambiente met standaard getint glas besteld. Omdat PON nu aangeeft dat de voor- en achterruit standaard gelaagd zijn, betekent dit dan ook dat ze standaard warmtewerend zijn?
In mijn Astra zit gewoon getint glas waardoor mijn SiRFII/LP Bluetooth receivertje geen problemen met de ontvangst heeft. Ik hoop dat dit in mijn O2 straks ook gewoon gaat werken.

Frankie

Actief lid
Hey Tomithee /forum/images/graemlins/smile.gif,

mijn BT GPS receiver werkt PERFECT in de O2 !! Had eerst en TT-muis met draadje (&lt;- hahaha, normaal probeer ik dat woord hier niet te gebruiken /forum/images/graemlins/smile.gif ), maar die was (met name later) echt BAGGER.. Ik heb nu dus een BT OASIS receiver en die werkt met TT5 op HP iPaq 4150 dus geweldig goed.. minimaal/gemiddeld 6 tot 10 satelieten. Zat voor nauwkeurige navigatie..

Hebben we straks eindelijk de 3e fatsoenlijke auto op de parkeerplaats, niet !? /forum/images/graemlins/winkie.gif

Timothee

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Frankie</font><hr />

Hey Tomithee /forum/images/graemlins/smile.gif,

mijn BT GPS receiver werkt PERFECT in de O2 !! Had eerst en TT-muis met draadje (&lt;- hahaha, normaal probeer ik dat woord hier niet te gebruiken /forum/images/graemlins/smile.gif ), maar die was (met name later) echt BAGGER.. Ik heb nu dus een BT OASIS receiver en die werkt met TT5 op HP iPaq 4150 dus geweldig goed.. minimaal/gemiddeld 6 tot 10 satelieten. Zat voor nauwkeurige navigatie..

[/ QUOTE ]

Mooi, dat is goed te lezen /forum/images/graemlins/smile.gif Dan verwacht ik geen problemen straks. Ik had mijn receiver aan mijn vader willen geven, maar die heeft er niks aan in zijn Peugeot 307SW, dus hou ik hem maar zelf. Ben blij dat ie het gewoon blijft doen als ik overstap naar de O2.
Die Oasis van jou is volgens mij hetzelfde als de Adapt AD-300 en die heeft volgens mij ook een SiRFII chipsetje.

Hebben we straks eindelijk de 3e fatsoenlijke auto op de parkeerplaats, niet !? /forum/images/graemlins/winkie.gif

[/ QUOTE ]

De derde? Wie heeft er dan nog meer een O2 behalve wij twee? /forum/images/graemlins/smile.gif

Bij een 307 zit overigens een uitsparing boven de spiegel waar een GPS muis uitstekend werkt. Maar ja als die bij jezelf nog goed werkt......

higgy

Forumguru
Ik denk dat de nieuwe Adapt 700 zoals mijn pa die net heeft gekocht, WEL werkt in die 'lastige' Franse auto's.
Die Sirf III chipsets zijn echt goed.

Bovenaan Onderaan