Superb 1.4tsi als caravantrekker

Snor

Lid
Wie heeft ervaring met een caravan in combinatie met de Superb 1.4 tsi? Ik ken de site caravantrekker, daar ben ik niet naar op zoek. Ik bezit nu een O2 1.9 TDI en een Dethleffs caravan van 1300 kg beladen.

Wat moet ik kiezen als nieuwe leaseauto? Een Superb 1.9Tdi Comfort Business line of een 1.4 Tsi Comfort Business line? Beide auto's hebben ongeveer hetzelfde leasebedrag in de maand (incl brandstof ongeveer 1100,- bij 45000 km per jaar.

Op papier is de koppelwinnaar de 1.9. De 1.4 is winnaar als het gaat om vermogen. Wie heeft ervaring met de 1.4?

Tafkah

Forumguru
Hoi,

Ik ben er van de zomer mee weggeweest (SII, 1.4 TSI, 1200 kg recreatie-container) en ik moet zeggen dat hij me niet is tegen gevallen.
Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met diesel (mijn vorige auto was een O1, 2.0 4x4, 125 pk), maar vergeleken met de O1 zag ik niet echt een groot verschil en was ik zeer positief verrast over de prestaties van de 1.4, tov de 2.0 (ja, daar zit wel een aantal jaar ontwikkeling tussen....).
In Normandie tegen de hellingen aan op de grote doorgaande wegen heb ik zo'n beetje alles ingehaald wat een aanhanger of caravan had, en kampeerauto of vrachtauto was, zonder enige problemen.
Verbruik loopt dan wel wat op ;). Overigens had ik ook nog 2 fietsen op het dak. Doet het ook niet zo goed icm het verbruik. Maar ik mag ook in het buitenland op kosten van de zaak tanken....
6e versnelling in Nederland op vlakke stukken te doen. In buitenland voornamelijk 1e tot 5e versnelling gebruikt.

Ik hoop dat het een indicatie geeft.

r_d_k

Actief lid
Een leaseauto is niet eenvoudig te chippen. Veelal staan de leasemaatschappijen alleen (in het geval van VAG) ABT-tuning toe. Daarvoor betaal je geen 700Euro, maar veelal het dubbele + leasetoeslag (extra onderhoud, slijtage, etc).

Ten aanzien van ervaringen kan je op caravantrekker.nl ook de ervaringen bij andere modellen uit de VAG-stal lezen. Welke caravan hebben zij er mee getrokken?

Bovenaan Onderaan