Superb 1.6tdi aankoop

Ik wil dus een Superb 1.6 tdi met 145,000 km van 2011 aankopen ik heb nu een octavia o2 uit 2006.

Heeft iemand nog tips waar ik moet opletten minpunten deze zijn van harte welkom
Thanks alvast
Sven

kansberg

Forumguru
Hoi slowstart, in de eerste plaats gefeliciteerd met je goede smaak.

Wat betreft minpunten van de Superb 1.6 TDI moet ik je teleurstellen, ik heb ze nog niet ontdekt. Het enige waar je een beetje mee moet leren omgaan is het 'grote gat' tussen de 2e en 3e overbrenging. Gezien de kilometerstand van de auto die je op het oog hebt, zal de waterpomp al wel vervangen zijn, Dit is een zwak punt van de 1.6 CR (CAYC) motoren.
Voor de rest is het genieten in zo'n luxe reislimousine en bijkomend voordeel: ze zijn écht heel zuinig.

Oh ja, bijna een dingetje vergeten: mocht je er een caravan of zware aanhanger mee willen gaan trekken, wat de Sup met die motor prima kan, let dan op de bodemvrijheid. Deze is nogal gering en i.c.m. de wat soepele vering geeft dit snel contact met een drempel of wat dies meer zij. Maar ook hier zijn oplossingen voor. Zelf heb ik hulpveren laten monteren en dat bevalt mij uitstekend!

Kijk top reactie thanks ik ben aan het kijken voor een auto bij bv athlon leasewagens die net/of uit de lease komen en dus best vaak goede service hebben gehad. En inderdaad ik ga een caravan trekken dus thanks voor de tips!!!

Bakkertje

Forumguru
Ik kan me helemaal verenigen met @kansberg heb het genoegen gehad om een Superb 1.6 tdi te mogen rijden voor 165.000 km een fijne en probleemloze auto.
Enige wat ik heb gehad en wat je zou kunnen voorkomen: lekke airco radiator (door steenslag volgens de dealer), maar hier zijn schildjes voor te koop bij de dealer (kosten iets van 10 euro en besparen een reparatie van 500 euro).
Verder echt een probleemloze auto!

weerhuis

Nieuw lid
Ik wil dus een Superb 1.6 tdi met 145,000 km van 2011 aankopen ik heb nu een octavia o2 uit 2006.

Heeft iemand nog tips waar ik moet opletten minpunten deze zijn van harte welkom
Thanks alvast
Sven

Ik rijd zelf sinds feb 2012 in een 1.6tdi combi business edition. Deze uitviering heeft een "sportonderstel" waardoor de bodemspeling erg gering is. Met 3 kinderen op de achterbank en een vouwwagen op de plezierknobbel zijn verkeersdrempels een uitdaging. De bandenspanning altijd op de beladen spanning zetten helpt wel iets, maar met een caravan zou een aanpassing aan de vering wel een aanrader zijn.

Verder vind ik het vermogen maar net voldoende wanneer de auto beladen is. Afgelopen zomer op vakantie met vouwwagen en 5 personen de route over Milau in Frankrijk gereden. Om nog een beetje vooruit te komen regelmatig terug moeten schakelen naar 3e versnelling. Op vlakke stukken is een snelheid van 140 km/u trouwens geen probleem. Ik moet nog wel toevoegen dat er ook nog een bagagebox op het dak zat.

Het merendeel van de 160.000 km heb ik alleen afgelegd, waarbij de Superb een prima, comfortabel vervoermiddel is. Ik moet ook toegeven dat de auto niet ontzien is qua rijstijl en qua belading, maar behoudens de grondspeling nooit een krimp heeft gegeven.

Ik kan slechts één minpuntje verzinnen en dat betreft de klepjes van de extra bagagevakjes in de kofferbak. De plastic vergrendelingen zijn niet erg stevig.

Bakkertje

Forumguru
Ow nog een aanvulling, ik had een elektrisch verstelbare stoel met geheugenposities. Heeft meer instelmogelijkheden dan de standaard stoel, zit beter en is ook per sleutel in te stellen, echt ideaal.

kansberg

Forumguru
Helemaal met @Bakkertje eens. Mocht je de mogelijkheid hebben, dan zou ik zeker voor de wat luxere varianten gaan. Vaak in prijs niet veel hoger, maar wel leuke opties zoals xenon, chromen dakrails, Columbus navi en rails in de kofferbak voor bevestiging van het e.e.a. En natuurlijk de onovertroffen elektrische stoelbediening met geheugen ;)

Heb net een krappe week een superb 1.6 en kan tot nu toe geen minpunt vinden. Sluit me volledig aan bij de heren hierboven! Veel succes met zoeken en mocht je er een gevonden hebben, dan graag foto's :jaja:

Bovenaan Onderaan