Superb 1.8 tsi (2011) DSG 6 of DSG 7?

Neptukker

Forumguru
Forummers,

Ik ben me via internet aan het verdiepen in een Superb 1.8 tsi DSG uit 2011. Er is bij mij onduidelijkheid ontstaan of dit nou een DSG 6 of DSG 7 betreft. Wie kan mij vertellen welke versnellingsbak er onder zit (modeljaar 2011).

Rosinfield

† In Memoriam
Dan valt er niet veel te tunen, Neptukker vanwege het max koppel waar je al aan zit. Maar die behoefte heb je wellicht ook niet met een dergelijke motor standaard

Noord26

Forumguru
Het is meer de opbouw van het koppel als het getal op zich. Als het langzaam opgebouwd wordt kan een koppeling veel meer hebben als dat er opeens het volle koppel op los gelaten wordt. De DSG doktor zou er wel raad mee weten, JD overigens ook. Sommige tuners doen het liever niet, maar dan komt het er meestal op neer dat ze er niet zoveel kaas van gegeten hebben hoe om te gaan met een DSG bij tuning.

• Leuk
Waarderingen: CDK

Neptukker

Forumguru
Dan valt er niet veel te tunen, Neptukker vanwege het max koppel waar je al aan zit. Maar die behoefte heb je wellicht ook niet met een dergelijke motor standaard
Als we tot aankoop besluiten (zaterdag kennismaken met de auto en proefrit) dan in ieder geval het eerste halve jaar niets doen (garantietermijn) en daarna misschien naar JD voor een pepkuur. ze hebben daar de kennis dus dat komt wel goed mochten we dat willen. Iemand belangstelling voor een heerlijke OII Combi en 77k op de teller? :D

Neptukker

Forumguru
Ja, ga er geen twee auto's op na houden dus dan gaat de OII ingeruild worden (of particulier verkocht).

We zijn trouwens inmiddels behoorlijk off topic. Geeft niet, mijn vraag is reeds beantwoord.

cordekruijf

Nieuw lid
Forummers,

Ik ben me via internet aan het verdiepen in een Superb 1.8 tsi DSG uit 2011. Er is bij mij onduidelijkheid ontstaan of dit nou een DSG 6 of DSG 7 betreft. Wie kan mij vertellen welke versnellingsbak er onder zit (modeljaar 2011).
Deze uitvoering is te tunen naar 210PK! Heb ik ook.

cordekruijf

Nieuw lid
De wagen was al snel genoeg dus daar heb ik het niet voor gedaan maar het verbruik is gemiddeld 1 op 16!
Nadeeltje is dat je euro98 moet tanken.

Bovenaan Onderaan