Superb 1.8 TSI DSG7 DQ200 Chiptuning

Goedemorgen,

Zijn er gebruikers uit Noord-Holland / Kennemerland met ervaring omtrent het Chiptunen van de motor en DSG versnellingsbak?
Ik zou graag de auto (veilig) willen tunen voor meer koppel en vermogen mochten we in de toekomst een caravan of dergelijke er achter willen hangen.

Ik heb nu bij 2 bedrijven een offerte opgevraagd en krijg 2 totaal verschillende mogelijkheden;

Go-Eco Uitgeest (Stage 1)
Aanpassing naar 210pk en 340nm
Motor en DSG tuning samen voor €555,-

BlackBull Chiptuning (Stage 1)
Aanpassing naar 230pk en 360nm
Motor en DSG tuning samen voor €599,-
BlackBull Chiptuning (Stage 2)
Aanpassing naar 240pk en 380nm
Motor en DSG tuning samen voor €749,-

Beide garages geven aan klaar terwijl je wacht, hebben jullie ervaring met het chiptunen van de motor en de DSG en zo ja bij welke garage en welke tuning?
Ik ben onbekend met tuning qua ervaringen maar hoor er wel positive verhalen over.

Alvast bedankt voor jullie feedback en tips :cool:

Tees

Donateur
Ik ken de desbetreffende bedrijven niet, maar hier op t forum is t advies vaak om voor tuning naar een van de bekende VAG tuners in NL te gaan. Dat zijn vooral VAG Techniek in Nuenen, TVS in Varsseveld, en VVT in Marum.

Allemaal niet om de hoek van t Kennemerland, maar dan weet je wel dat t echt goed gebeurt.

Zeker voor het tunen van een 1.8 TSI icm een DQ200 is een goede tuner wel aan te bevelen. De DQ200 is gemaakt voor koppels tot 250 Nm, daar kan je met tuning wel overheen gaan, maar moet de tuner wel weten wat ie doet. Als dat niet goed gebeurt, dan vernaggel je uiteindelijk je DSG en dat is een duur grapje...

ertromp

Forumguru
Hier de waarschuwing van TVS voor de DSG op je 1.8 TSI S2:

Due to the weakness of the DQ200 Transmission, the ECU tune wil be limited on +/- 350 Nm. TVS Stage 3 DQ200 software (up to +/-400 Nm) or our unique TVS DQ250 Conversion will be recommended!

andrehj

Forumguru
Ik zou een tuning van deze motor + versnellingsbak überhaupt afraden. Het is al uitdaging genoeg om met de standaard uitvoering een beetje een normale levensduur (300.000 km) te halen.

Bovenaan Onderaan