andrehj
Forumguru
Bij mijn S2 begint een al langer sluimerend probleem de laatste tijd steeds erger te worden:
Bij filerijden met een snelheid waarbij nog net niet wordt teruggeschakeld in de 1 (ca 14 km/h) schokt de auto tijdens het rijden. De motor draait dan ca 1200 rpm.
Het probleem treedt alleen op bij rijden met constante snelheid, zodra er wordt opgetrokken is het over.
Tevens doet het probleem zich alleen voor in de 2e versnelling, in de 1e, 3e en 4e rijdt de auto bij 1200 rpm goed. In hogere versnellingen kan ik het niet testen, omdat ik de bak dan al eerder terugschakelt.
Uiteraard zijn er twee verdachten:
1. Motor (maar waarom dan alleen in de 2?)
2. DSG (DQ 200). (maar waarom dan niet ook in de 4?)
Mijn S2 is van juli 2011 en staat nu op zo'n 60.000 km.
Er staan geen foutmeldingen in het geheugen.
Slijtage van de koppelingen is ook in orde:
- Koppeling 1 staat op 9.3 mm
- Koppeling 2 staat op 11.4 mm
Morgen ga ik een rondje rijden en wat waardes loggen met VCDS, eens kijken of ik daar wat wijzer van kan worden.
Heeft iemand nog tips welke meetwaarden ik moet bekijken? Bij de DSG wil ik eens kijken naar de koppelingsdrukken en de standen, maar van de motor weet ik dat nog niet.
Bij filerijden met een snelheid waarbij nog net niet wordt teruggeschakeld in de 1 (ca 14 km/h) schokt de auto tijdens het rijden. De motor draait dan ca 1200 rpm.
Het probleem treedt alleen op bij rijden met constante snelheid, zodra er wordt opgetrokken is het over.
Tevens doet het probleem zich alleen voor in de 2e versnelling, in de 1e, 3e en 4e rijdt de auto bij 1200 rpm goed. In hogere versnellingen kan ik het niet testen, omdat ik de bak dan al eerder terugschakelt.
Uiteraard zijn er twee verdachten:
1. Motor (maar waarom dan alleen in de 2?)
2. DSG (DQ 200). (maar waarom dan niet ook in de 4?)
Mijn S2 is van juli 2011 en staat nu op zo'n 60.000 km.
Er staan geen foutmeldingen in het geheugen.
Slijtage van de koppelingen is ook in orde:
- Koppeling 1 staat op 9.3 mm
- Koppeling 2 staat op 11.4 mm
Morgen ga ik een rondje rijden en wat waardes loggen met VCDS, eens kijken of ik daar wat wijzer van kan worden.
Heeft iemand nog tips welke meetwaarden ik moet bekijken? Bij de DSG wil ik eens kijken naar de koppelingsdrukken en de standen, maar van de motor weet ik dat nog niet.
Laatst bewerkt: