Superb 3.6 v6

Goedemiddag

Is er hier ervaring met de Superb 3.6? Zou dan vooral om de facelift gaan van 2014 / 2015.
Kwaaltjes, betrouwbaarheid, aandachtpunten,...
Plus en minpuntjes, rij-ervaring,...
Heb enkele jaren Octavia rs 245 gereden, dat viel erg goed mee (op de gekende waterpomp problemen na)

Zoekfunctie levert niet veel op gezien 3.6 en v6 te kort zijn

Dank jullie wel alvast!
 

JeSko

Forumguru
Dat is echt zo'n uniek stuk... Denk dat je hierover weinig gaat vinden. Wat ik doe om de matige zoekfunctie van dit forum te omzeilen is via google gaan, dan typ ik in bv "Superb 3.6 Skodaforum", en dan krijg je betere relevante resultaten van wat er allemaal ooit over gepost is op het forum.




Volgens mij prima auto's.
 

EdK

Forumguru
Zou zeggen zoek hier in forum eens op @CDK !
Hij heeft enkele jaren er ook een gereden en hier aardig wat dingen neergezet !
En volgens mij leest hij nog wel eens mee hier. dus een PB sturen naar hem zal hij niet vervelend vinden vermoed ik zomaar !
 

Tees

Donateur
Volgens mij was er nog een lid die vrij lang met een 3.6 V6 gereden had, maar dan in een Passat. Maakt natuurlijk niet enorm veel uit tov een SuperB. Kan niet op z'n naam komen, en hij is al een tijdje niet meer actief.
 

Kanerr

Forumguru
Klopt, is al enige tijd geleden :)

Kort gezegd:
Superb: Gooooood!
3.6 vr6: Gooooooood!!

Super betrouwbare motor config, enige aandachtspunt is de ketting maar met zo een jong exemplaar zou ik dat niet verwachten. :)
 

JeSko

Forumguru
Hopelijk geen topic kaping, maar iemand een idee wat zo'n VR6 kost aan taks en inschrijving? Zowel België als Nederland, ben eens benieuwd naar het verschil.
 
Ja, net een simulatie gedaan, wist dat het niet weinig zou zijn, maar toch nog meer dan gedacht. Div is eenmalig en dat kan nog wel, maar 2000 euro verkeersbelasting per jaar...

Kan ik beter een recentere 2.0 Superb Sportline met 280 pk overwegen, de problematiek met de waterpomp nemen we er dan maar bij om de 50k à 100k
 

JeSko

Forumguru
@ToMMaSke

Ah nu zie ik pas dat je van Hoeselt bent. Er staat een prachtige 280 te koop van een Belg en Mede forumlid. En de prijs vond ik erg goed voor dat soort auto.

Het is deze, volgens mij van lid @Bart81 , is nog vrij dichtbij voor je en een verzorgde auto met erg lage km stand.

Skoda superb combi 2.0 tsi 4x4 L&K 280pk
€ 24.750,00

Hierbij het topic van deze wagen.


Verkeersbelasting jaarlijks is inderdaad hoog voor zo'n 6cylinder, de 280 is sneller moderner en knapper, maar kan natuurlijk niet op tegen het fabelachtige geluid dat de VR6 produceert. Zelf betaal ik voor mijn VRS maar 4-500euro taks per jaar,weet het niet juist zo weinig is het voor dat soort auto, dat zal voor de 280 ongvr hetzelfde zijn .
 
Dat is inderdaad een erg volle wagen met weinig km's, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar een Sportline versie. Als ik een goeie 3.6 vind aan een belachelijk lage prijs kan ik er misschien wel enkele jaartjes meer rondrijden.
 

Kanerr

Forumguru
Ja dat is nadelig in Belgie, de inschrijftaksen.
In NL betaal je de maandelijkse wegenbelasting waarbij volgens mij de 3.6 1 cat hoger zit dan de 2.0tsi dus betaal je maandelijks plusmin 10 a 20 euro meer.
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb 3 jaar een Superb V6 gereden (van ong 60 naar 100.000 km). Afgezien van lekkage schuifdak en defecte achterklepmotoren geen grote problemen gehad. Heerlijke motor! Daarvoor 3 jaar een Passat 3.2 V6, volgens mij een keer bobines laten vervangen, verder ook geen grote issues. Verbruik viel me bij beide mee, rustig rijdend 1:12, autobahn 1:10.
Heb nu een Passat 280 pk. Ook snel, maar mis die 2 extra cilinders wel.
 
Ja dat is nadelig in Belgie, de inschrijftaksen.
In NL betaal je de maandelijkse wegenbelasting waarbij volgens mij de 3.6 1 cat hoger zit dan de 2.0tsi dus betaal je maandelijks plusmin 10 a 20 euro meer.
Dan zou ik er niet aan twijfelen. Of als de eenmalige inschrijving nog 2000 euro was, maar jaarlijks 2000 is me wat te gortig
 

Eltjo

Forumguru
€500 per jaar voor taks? Há, in NL ben ik € 169 per maand voor mijn diesel kwijt. Ja, daarvoor mag ik ook o.a. België rijden.
Auto op naam zetten kostte €25-30. Benzine motor is wellicht € 90.
 

JeSko

Forumguru
@Eltjo

Klopt, eenmalig bij de koop dacht ik 500 betaald te hebben en dan jaarlijks 4-500 maar ben niet zeker, Mazda hetzelfde, dat is ook 430 per jaar ofzoiets.
 
Bovenaan Onderaan