Superb Combi 1.4 TSi Wie heeft ervaringen rijden en verbruik?????

dezwaan

Nieuw lid
Hallo,

Ik stel me graag eerst even voor;
Ben nieuw hier en krijg over 2 weken ( half juni 2012) mijn eerste Skoda Superb (lease).
Ik heb gekozen voor een Ambition 1.4 TSi Combi met als extra's;
-Sunset
-Chromen dakrailing
-Chromen Stootstrips
-Amundsen navigatie
-Bluetooth telefoonvoorbereiding
-Multifunctioneel stuurwiel

Heb al wat rondgeneusd op dit forum maar kan nog niet vinden of er al ervaringen zijn over verbruik van deze auto met 1.4 tSI? Heeft iemand al ervaring met verbruik op korte stukken en/of snelweg? Is het mogelijk 1 op 15 te halen?
Hoor graag ervaringen over deze motor icm Superb Combi.

dezwaan

Bijlagen

• IMAG0699-1.jpg
    IMAG0699-1.jpg
    81,5 KB · Weergaven: 265

mikehotel

Actief lid
Gemiddeld verbruik volgens fabrieksopgave is 1:14,5. Wil je zuiniger, dan is dat op basis van mijn eigen ervaring nauwelijks te doen. Met m'n 1.8 TSI heb ik tot nu toe een gemiddeld verbruik gehaald dat 10% onzuiniger is dan fabrieksopgave en daar zitten ook lange relaxte ritten opmsnelweg bij

Noord26

Forumguru
Kijk even op spritmonitor.de of verbruikscijfers van eigenaren op autoweek.nl

Daar kun je filteren op auto/type en motor. Geeft een realistisch verbruik weer van gebruikers van de auto.

dezwaan

Nieuw lid
Dankjewel, cijfers op spritmonitor.de zien er goed uit. 1 op 14 moet gemakkelijk haalbaar zijn. Geeft toch flinke actieradius >700 km.

Kees2

Lid
Bij km stand 55000 gemiddeld 1:14 overall met redelijk rustige rijstijl, maar ook met behoorlijk veel kortere ritten.
Mijn ervaring is dat op de buitenweg 1:15-16 gewoon haalbaar is, maar boven 120 km/u neemt verbruik relatief snel toe, zinder echt onzuinig te worden.

Pendragon

Donateur
Vandaag een stuk van ongeveer 100km gereden (en weer terug) en verbruik was 1:15.4. Netjes 120 gereden, dus prima te doen.

bobby45

Actief lid
zijn dit echt verbruik cijfers? liters delen door de km bij de pomp uit rekenen?

Ik kom op 1 op 13,5 en rij rond de 100 km op en n33 weg met 100 km/u

Momenteel staat er een 6200 km op de teller ik rij dagelijks korte stukjes van 5 km de rit en een rustige rijder zit op 1:12,1.
Dat is het nadeel van de korte ritjes.

IBV

Senior Member
Kijk eens op mijn spritmonitor. Haal soms zelfs 1:20 bij heel lange ritten met cruise control aan op zo'n 100 km/u
Geen combi, maar toch!

Overigens ben ik van mening dat chroom zeer terughoudend moet worden toegepast :yeah:

IBV

Senior Member
Nee hoor, gewoon benzine. Maar wel lange rit op cruise control en gematigde snelheid.
Inderdaad Snelle chroom doet rare dingen met je auto :cool:

Dolf

Actief lid
Klopt is te doen, heen en weer naar brussel 1:20,4 ( wel veel achter vrachtwagens gehangen:)

andrehj

Forumguru
Dat is wel netjes. Mijn ritrecord is 1:18 met een 1.8 TSI, over een afstand van zo'n 60 km, waarbij de motor bij het starten drie uur had stilgestaan, en dus niet helemaal koud was. Ik had geen haast en reed op de snelweg rustig met de vrachtwagens mee.
Normaliter heb ik niet zoveel geduld (of zoveel vrachtwagens op mijn route), zodat mijn gemiddelde een stuk slechter uitvalt.

@Dolf: Wat is jouw gemiddelde (werkelijke) verbruik?

Bovenaan Onderaan