Superb facelift

Skodazo

Nieuw lid
Ik woon in België, dus hier is het nog even wachten op de nieuwe Superb.
Wat moet ik zoal weten?
Nu rijd ik nog met een Skoda Octavia (model 2006), 1.9 TDI (105pk). Graag zou ik voor de Greenline 1.6 CRTDI (105pk) gaan, maar ik vraag met af of dat ding wel pittig genoeg is. Iemand al met deze versie gereden?

Blacky

Forumguru
Hallo Skodazo. Heb ook een 1.9TDI 2005 gehad en nu een 1.6 CRTDI 2011 Green Tech en moet zeggen dat deze prima rijd. Onze vorige auto had een trekhaak waar regelmatig een paarden trailer achter hing en trok deze met gemak. Op deze zit op het moment nog geen trekhaak op(ligt reeds thuis)anders kan het vrouwtje niet met het paard opstap. Heb nu nog fabrieksgarantie maar zit er over te denken om een chip tuning te doen. Wat mij wel opvalt dat deze auto nog zuiniger is dan mijn vorige. Ga volgende week een weekje weg, eens kijken hoe hij dan rijd.

Joske

Forumguru
Ik vond de 1.6 TDI greenline (of greentech, weet ik niet.) al niet aangenaam rijden in de nieuwe octavia.. En dan is de superb nog zwaarder, maar dat is een persoonlijke voorkeur uiteraard :jaja:.

Noord26

Forumguru
Zolang als je hem combineert meteen DSG-bak een prima motor. Anders vond ik hem tegen vallen met de lange versnellingen van een Greenline uitvoering.

dirkie996

Forumguru
Ik kwam ook van een 1.9tdi (Audi A4/90pk) naar een 1.6crtdi (Octavia combi greentec)en in het begin vond ik het ook maar een slome bedoening.Maar na 22000km vind ik dat het blokje veel beter draait en accelereert. Is dat nu inderdaad zo of treed er gewenning op? Maar als ik soms naar de snelheidsmeter kijk, gaat het precies redelijk goed vooruit.De 1.9 tdi was veel bruter en trok onder de 1500t/m beter op, maar eens die 1500t/m voorbij, gaat de 1.6 crtdi vlot en het vermogen bouwt niet zo snel af zoals een 1.9tdi. Wat dit geeft in een Superb weet ik niet, maar is er een verschil in overbrengingsverhoudingen tussen een greenline en een greentec?

Bovenaan Onderaan