Superb II gaat onverklaarbaar automatisch op slot

Eltjo

Forumguru
Omdat ik met een bedrijfsauto wat langer op stap was, heeft een collega voor de nacht mijn auto van de parkeerplaats buiten in de hal van het bedrijf geparkeerd.
Zoals gebruikelijk was de sleutel op het dashboard neergelegd. Zo vond ik de auto dan ook vanochtend.
Een probleem; de auto was op slot en er was geen raam open. Gelukkig is heen en weer naar huis slecht 20 min. dus heb ik de reservesleutel opgehaald - probleem opgelost.

MAAR.... hoe TF kan dat? Ik heb het zelf nog nooit gehad.
Ik heb aan het volgende gedacht maar kom er niet uit;
Normaal gaat alles automatisch op slot als een deur of klep niet open is geweest binnen een halve minuut. Ook is bij mijn auto rain closure voor de ramen ingesteld en dat werkt ook, maar niet voor de deuren uiteraard!!! Alle deurcontacten werken bij mijn weten ook normaal, bovendien is natuurlijk tussen het openen/sluiten en parkeren de motor aan geweest.

Heeft een van jullie een idee?

Zwapp

Forumguru
Weet eigenlijk niet wat er gebeurd als je de auto op slot klikt met de deur open, sleutel erin leggen en dan dichtgooien?

Zomaar een hersenspinsel hoor ;)

Eltjo

Forumguru
Dan gaat die weer open.. herstel: de auto reageert dan niet

Als je alleen de klep opendoet met de middelste sleutelknop, de sleutel in de kofferbak laat liggen en de klep dicht doet bent je ook de pineut... Dat had ik gedaan met m'n vorige auto die de volgende dag op vakantie is geopend door een firma. Het voordeel van die knop is dat je met je handen vol alleen de klep handmatig hoeft te sluiten en dan niet je sleutel weer tevoren hoeft te friemelen.

Ik bedenk net dat ik vanochtend voor niks naar huis ben gereden.... ik heb altijd een metalen sleutel in mijn portemonnee. Omdat er geen kunststof sleutel met chip bij de auto zat, heb ik alleen een sleutelbaard laten (na)maken zonder chip en waar het plastic dus ook afgesneden is. Dat is handig voor als je b.v. gaat zwemmen in de buitenlucht (metalen sleutel in/aan de broek) of voor dit soort situaties dus....

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan