Superb II uit 2009 met kapotte distributie ketting en 70.000Km op de teller

suberp_rijder

Nieuw lid
superb rijders,

Hier een gevalletje distributie ketting kapot van een superb uit 2009 met 70.000 Km op de teller staan. ( motor code CDA )
Garage geeft advies er een gereviseerde motor in te zetten voor +/- 6000 euro. ( ook ivm met ander TFSI 1.8 issue mbt olie verbruik )

Mijn vraag is : zijn er soortgelijke gevallen bekend ( kapotte ketting bij < 100K ) en zijn er mensen die geprobeerd hebben een coulance te krijgen bij skoda/importeur bij een auto die uit de garantie is en zo ja wat is het resultaat ?

andrehj

Forumguru
Dat is niet zo mooi.
Maar was de ketting kapot? Dat heb ik hier nog niet eerder voorbij zien komen. Weet je zeker dat het niet een kapotte kettingspanner was? En volgens mij werd in 2009 alleen nog de motorcode BZB geleverd, maar daar kan ik naast zitten.

Spierings

Forumguru
Als de spanner kapot is slaat de ketting een paar tanden over en zijn de kleppen krom...

Je kunt hem ook nog laten herstellen als de kop niet te erg beschadigd is...
Laatst in het olieverbruik topic was er ook een met verbruik en ketting (kleppen krom) en was toen voor 3400 gerepareerd...
(Nieuwe Gemodificeerde zuigers, kettingset en nieuwe kleppen)

Spierings

Forumguru
Ivm Coulance, moet deze eigenlijk dealer onderhouden zijn... Anders is de kans al klein..

En op een ketting zit na 7 jaar waarschijnlijk nauwelijks Coulance, de gevolgschade is nog een discussie punt en dan moet er opnieuw diagnose gesteld worden door een dealer...

Octavia32

Forumguru
Dat is niet zo mooi.
Maar was de ketting kapot? Dat heb ik hier nog niet eerder voorbij zien komen. Weet je zeker dat het niet een kapotte kettingspanner was? En volgens mij werd in 2009 alleen nog de motorcode BZB geleverd, maar daar kan ik naast zitten.

Inderdaad Andre daar zit je naast mijn S2 van Juni 2009 had ook een CDAA blok.

andrehj

Forumguru
OK, ik wist het inderdaad niet zeker. Toch maar even opgezocht. Volgens deze link zijn de BZB-motoren inderdaad maar tot half 2008 geproduceerd. Daarna al de CDAA motoren.

Bovenaan Onderaan