Superb - Navilock voor GPS Columbus RNS501

Bennie

Nieuw lid
Ik weet dat er in dit forum reeds pagina's vol geschreven zijn over de diefstal een een GPS en de vele bedenkingen die iedereen daarbij heeft.
het is niet mijn bedoeling dit te heropstarten? Maar ik heb echter drie heel conrete vragen waarop ik een antwoord zoek.

Vermoedelijk zal ik binnenkort een Superb Combi hebben met dergelijke GPS.
Daar de wagen 's nachts niet in een garage kan staan, ben ik beducht voor braak en diefstal.

Mijn vragen :

a) Ik las dat het Navilock systeem ondertussen beschikbaar is voor de Superb? Waar kan je dit verkrijgen en waar kan je dit laten inbouwen (liefst in België)
b) Wat is de kostprijs hiervan aub?
c) Zijn er serieuze alternatieven en wat kosten ze (bvb vervangen door een alternatief systeem) ?
Bv Ik zou zelfs kunnen leven zonder de GPS, maar wil wel muziek e.d, parkind distance control ed in de wagen?

Alvast bedankt.

Binnenkort verwacht ik mijn wagen en ben "blij" dat er geen ingebouwde GPS inzit heb de voorkeur aan een los systeem dat gemonteerd wordt aan de linker zijde met een Brodit klip. De prijs van de kaarten op een los systeem zijn denk ik goedkoper. Mogelijk minder diefstalgevoelig.
Op de swing radio kan men blijkbaar ook de streepjes zien van de PDC alhoewel het op de RNS501 wel wat mooier is.
En als ik dan toch een ingebouwde zou nemen dan een ander systeem met uitneembaar scherm.
Natuurlijk als je de wagen nu gaat kopen met het salon zit er wel een GPS bij in het pakket.

Canon-Eye

Forumguru
De prijs van de kaarten op een los systeem zijn denk ik goedkoper
Klopt! En bovendien kun je bij een TomTom regelmatig en kosteloos de juiste positionering van de satellieten laten bijwerken via de pc, zodat hij na het aanzetten sneller weet waar hij is.

Bennie

Nieuw lid
Hartelijk dank Canon_Eye en Snelle voor jullie reactie.
Maar de alternatieven die ik vraag gaan vooral over oplossingen ná levering van de wagen mét RNS501.
Soms heb je inderdaad geen keuze (zie salon).
Daarom mijn concrete vragen.

Wel we hebben enkel een antwoord gegeven (deels) op vraag C.
Mogelijk kan je onderhandelen om geen GPS te nemen en zo een korting te verkrijgen waar je dan een alternatieve installatie kunt voor aanschaffen.

Bovenaan Onderaan