Rombout
Lid
De huidge Superb 1.6 heeft een CO2-uitstoot van 114 gram/km. Dat is te veel om vanaf 2013 in de 20% te blijven.
Weet iemand of Skoda voor eind van dit jaar met een aanpassing komt waardoor de CO2-uitstoot 112 gram/km of lager gaat worden?
Ik ben uiterst tevreden over mijn huidge SuperB en zou graag komend jaar (als mijn lease contract afloopt) weer een SuperB gaan rijden, maar dan wel met 20% bijtelling.
Algemane info over bijtelling en CO2-uitstoot in 2012 - 2015:
http://www.carfeckt.nl/autokosten/bijtelling-2012-2013-2014-en-2015/
In 2012 en de jaren 2013, 2104 en 2015 verandert er veel met betrekking tot de bijtelling. De overheid stimuleert milieuvriendelijke auto’s door een lagere bijtelling. Voor auto’s met een lage CO2-uitstoot geldt daarom een lager bijtellingspercentage, echter deze CO2-uitstoot wordt de komende jaren elk jaar aangescherpt. Vóór 2012 gebeurde dit eens per vier jaar. Het doel van deze pagina is duidelijkheid te scheppen in het begrip bijtelling en wat er gaat veranderen de komende jaren.
Als je werkgever je een auto ter beschikking stelt, deze wordt volledig vergoed en er wordt meer dan 500 kilometer privé mee gereden, dan wordt dit in Nederland door de overheid gezien als extra inkomen. Er wordt dan een percentage van de waarde van de auto als bijtelling bij je inkomen opgeteld. Dit percentage hangt af van de CO2-uitstoot van je auto in grammen per kilometer en of je een benzine of dieselauto rijdt. Op het moment van schrijven zijn er vier percentages, de bijtellingscategorieën, namelijk 0%, 14%, 20% en 25%. Vanaf 2014 verdwijnt de 0% categorie en wordt dit de 7% categorie
Weet iemand of Skoda voor eind van dit jaar met een aanpassing komt waardoor de CO2-uitstoot 112 gram/km of lager gaat worden?
Ik ben uiterst tevreden over mijn huidge SuperB en zou graag komend jaar (als mijn lease contract afloopt) weer een SuperB gaan rijden, maar dan wel met 20% bijtelling.
Algemane info over bijtelling en CO2-uitstoot in 2012 - 2015:
http://www.carfeckt.nl/autokosten/bijtelling-2012-2013-2014-en-2015/
In 2012 en de jaren 2013, 2104 en 2015 verandert er veel met betrekking tot de bijtelling. De overheid stimuleert milieuvriendelijke auto’s door een lagere bijtelling. Voor auto’s met een lage CO2-uitstoot geldt daarom een lager bijtellingspercentage, echter deze CO2-uitstoot wordt de komende jaren elk jaar aangescherpt. Vóór 2012 gebeurde dit eens per vier jaar. Het doel van deze pagina is duidelijkheid te scheppen in het begrip bijtelling en wat er gaat veranderen de komende jaren.
Als je werkgever je een auto ter beschikking stelt, deze wordt volledig vergoed en er wordt meer dan 500 kilometer privé mee gereden, dan wordt dit in Nederland door de overheid gezien als extra inkomen. Er wordt dan een percentage van de waarde van de auto als bijtelling bij je inkomen opgeteld. Dit percentage hangt af van de CO2-uitstoot van je auto in grammen per kilometer en of je een benzine of dieselauto rijdt. Op het moment van schrijven zijn er vier percentages, de bijtellingscategorieën, namelijk 0%, 14%, 20% en 25%. Vanaf 2014 verdwijnt de 0% categorie en wordt dit de 7% categorie
CO2 gram/km | 1-1-2012 | 1-7-2012 | 1-1-2013 | 1-1-2014 | 1-1-2015 |
Benzine | |||||
0% bijtelling | < 51 | < 51 | < 51 | ||
7% bijtelling | < 51 | < 51 | |||
14% bijtelling | 51 – 110 | 51 – 102 | 51 – 95 | 51 – 88 | 51 – 82 |
20% bijtelling | 111 – 140 | 105 – 132 | 96 – 124 | 89 – 117 | 83 -110 |
25% bijtelling | > 140 | > 132 | > 124 | > 117 | > 110 |
Diesel | |||||
0% bijtelling | < 51 | < 51 | < 51 | ||
7% bijtelling | < 51 | < 51 | |||
14% bijtelling | 51 – 95 | 51-91 | 51-88 | 51-85 | 51-82 |
20% bijtelling | 96-116 | 92-114 | 89-112 | 86-111 | 83-110 |
25% bijtelling | > 116 | > 114 | > 112 | > 111 | > 110 |