Superb op LPG

so2009

Nieuw lid
Goeie morgen,

Wie heeft er ervaring met LPG in de Superb en dan met name de 1.8 TFSI (eventueel met DSG)? Ik twijfel om van diesel naar LPG over te stappen, puur vanwege het gunstigere leasebedrag ;)
En is er ook iemand die deze opzet heeft en getuned is?

Gr, Robbert

Falcon

Donateur
Leasemaatschappijen gaan niet akkoord met gasinstallatie. Dit omdat deze niet officieel goed gekeurd zijn door de importeur en dus de motorgarantie vervalt.

Falcon

Donateur
@piair1982: Ik zou geen reden kunnen verzinnen. Geen of wel motorgarantie, die keuze is voor LM gauw gemaakt.

Cyrus

Actief lid
Leasemaatschappijen gaan niet akkoord met gasinstallatie. Dit omdat deze niet officieel goed gekeurd zijn door de importeur en dus de motorgarantie vervalt.

Ik mag hopen dat je alleen spreekt over de combi 1.8TSI + LPG? Want ik zie in ons zakelijke wagenpark steeds meer nieuwe leaseauto's komen op LPG.

In z'n algemeenheid gesproken: LPG kán dus wel degelijk in de lease, wellicht scheelt het wel per merk / type / motor, afhankelijk van de goedkeuring van de importeur van het betreffende merk, voor de ombouw naar LPF van een specifieke motor (anders gezegd: dat de importeur de garantie dan niet laat vervallen).

Bovenaan Onderaan