zenman
Actief lid
Onze Superb 1.4 tsi uit 2012 (motorcode CAX) lekt steeds meer olie. Garage heeft het blok van buiten schoongemaakt en de plaat onder de motor ook en na 200km lag er weer een plasje olie op de bodemplaat en konden we zien wat de oorsprong van de lekkage was. Het is de pakking tussen het huis van de distr.ketting en het blok. Vervangen van de pakking schijnt erg veel werk te zijn en komt door het arbeidsloon op €1000,-. (1 dag werk)
De motor heeft 128.000 gelopen. Voor €500 extra kan de distr.ketting met alle geleiders/spanners meteen mee vervangen worden. Op zich lijkt me dat dan wel efficiënt maar is dat zinvol bij deze km-stand? En als ze er dan toch mee bezig gaan, zijn er nog meer onderdelen die je dan ook maar beter meteen mee kan pakken?
We zijn van plan de auto nog heel lang te gebruiken en hebben in de afgelopen 10 jaren geen noemenswaardige problemen of kosten gehad.
De motor heeft 128.000 gelopen. Voor €500 extra kan de distr.ketting met alle geleiders/spanners meteen mee vervangen worden. Op zich lijkt me dat dan wel efficiënt maar is dat zinvol bij deze km-stand? En als ze er dan toch mee bezig gaan, zijn er nog meer onderdelen die je dan ook maar beter meteen mee kan pakken?
We zijn van plan de auto nog heel lang te gebruiken en hebben in de afgelopen 10 jaren geen noemenswaardige problemen of kosten gehad.