Superb trekt hikkend op

PeetZ

Actief lid
Misschien hebben mensen hier last van maar mijn Superb 1.8 tsi trekt de laatste tijd een beetje hikkend op.
Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar het lijkt of dat die met schokjes optrekt.
Soms denk ik wel eens dat die maar op 3 pitten loopt want bij een koude start loopt die de eerste minuut ook niet echt mooi.

PeetZ

Actief lid
Ik tank shell 95 en om de 2 keer bp ultimate 98. Ik heb hem nog niet laten uitlezen.

TooTall

Forumguru
Haar laten schrikken of een glas water drinken helpt meestal.

sorry

x2 Wat Joske zegt hierboven, eens laten uitlezen kan uitsluitsel brengen...

TooTall

Forumguru
Dit;

coulance regeling koppeling DSG bak

Vandaag de wintercheck laten doen. Kwam voor het eerst met mijn "nieuwe" Octavia bij de dealer dus even de gegevens van de oude Octavia updaten. Toen de medewerker het kenteken intoetste en zag dat het om een 1.8 TSi met DSG ging, kreeg ik als reactie dat het een mooie combinatie is en dat het zeker wel lekker zou rijden?
Tevreden ben ik zeker op het dreunen en trillen van de bak na. Hij herkende dit probleem onmiddelijk en vertelde dat er een coulance regeling bestaat om dit probleem te verhelpen! Er is blijkbaar een schrijven vanuit PON naar de dealer geweest waarin dit probleem werd beschreven (erkend?) en wat de oplossing is en wat dat de klant mag gaan kosten.
Oplossing is het vervangen van de complete koppeling. Afhankelijk van leeftijd en kilometerstand van de auto is er een coulanceregeling, in mijn geval 70% korting op materiaal en 50% korting op arbeid. Onder aan de streep zou het mij rond de 725 euro kosten voor een compleet nieuwe koppeling met 2 jaar garantie en daardoor weer een probleemloos schakelende DSG bak!

Omdat ik de auto van forumlid maf heb gekocht heb ik zo'n beetje alle berichten over (zijn) DSG problemen gelezen maar deze regeling ben ik nog niet eerder tegengekomen. Er zijn zat mensen die dezelfde problemen hebben (gehad) maar ik heb niemand hierover gehoord. Zou deze regeling net nieuw zijn...?

Voor iedereen met vergelijkbare problemen: je kunt dus bij je dealer vragen naar deze regeling!

Was een post van Petrolhead , ik zou hem contacteren voor meer info mbt. die coulanceregeling (ideaal zou zijn een papiertje waar opstaat dat dit bestaat) en dan naar de dealer ermee.

PeetZ

Actief lid
@TooTall de link die jij me gaf (http://www.skodaforum.nl/forum/i/1-8-tsi-dsg-schokt.6929/) daar zijn meer problemen met de eerste en 2de versnelling maar ik heb het ook in de 3de 4de en 5de versnelling.
Als ik hard optrek doet ie het wel goed.
Volgens mij heb dit niks met de dsg te maken althans bij mij dan.Nou ben ik natuurlijk ook geen monteur maar het is wel heel raar rijden. Hij trekt gewoon niet mooi en gelijdelijk op.Zal ook eens contact opnemen met de Dsg dokter en daar een afspraak maken misschien dat dan wel weer scheelt.
Mijn auto is al van 2011 dus ik geloof nooit dat ik nog recht heb op een coulance regeling.

CDK

Forumguru
@PeetZ, geef bij TVS / DSG dokter wel aan dat je forumlid bent, krijg je in elk geval 10% korting op de software ;) dat verzacht de financiële pijn enigszins....

Bovenaan Onderaan