Ik hoop dat er tegen die tijd nog iets amerikaans is, mercedes liever niet. Ach, als het maar geen opel is.
Ik snap niet dat mensen zo'n sterke afkeer hebben tegen een bepaald merk (zoals hier en ook elders op het forum wel eens genoemd). Hoe reageer je als iemand in je omgeving je Skoda helemaal uitkotst vanwege het logootje? Gezien de heel erg positieve reacties op het merk (logisch, want dit heet niet voor niets Skodaforum) durf ik in te schatten dat ik een aantal van jullie meteen op de kast heb zitten als ik vergelijkbare opmerkingen maak over het merk Skoda.
Wees gerust, dat doe ik niet want ik heb sympathie voor het merk Skoda. En net als iedereen heb ik ook een voorkeur en gevoel voor bepaalde merken, zowel positief als negatief. Ik kan ook heel negatief zijn over een bepaalde auto. Neem de Prius, vind ik echt helemaal niks. En ik heb zelf niet zo heel veel met Toyota, dat vind ik echt heel erg saaie auto's, ook de Auris en Avensis. Maar dat ligt aan het soort auto's die ze maken. Saai, zielloos. Een soort van condoom op wielen, made in Japan. Daarom heb ik ook niets met Volvo. Not my cup of tea.
Maar toch sluit ik niet uit dat ik ooit Toyota ga rijden. In het verleden hebben ze toch knallers als de Supra, Celica en MR2 op de markt gebracht ook. En recent de GT86. Super gave auto. En als ze de GT 86 nog een keer een turbo/compressortje meegeven en het vermogen richting de 250+ pk gaat, dan wil ik best nadenken welke ledematen ik opoffer voor zo'n ding. Neem de nieuwe Astra OPC. IRL één van de dikste auto's die ik ooit in mijn binnenspiegel heb gehad. Alleen de BMW 1M coupé was net nog een tandje heftiger.
Of bijvoorbeeld de Corsa OPC Nurburgring. Die zou ik graag willen rijden, dit in tegenstelling tot de hopeloos saaie Polo GTI, Ibiza Cupra en Fabia RS. Die Opel is een messcherpe hot-hatch, qua rij-eigenschappen een feestje. Zoals een hot-hatch moet zijn. De Fabia RS is hoogstens een lauwe hatch.
Nu maakt Skoda prima auto's, die ik iedereen van harte kan aanbevelen. Vaak hoort Skoda tot de betere/beste van zijn segment. Maar laten we wel realistisch zijn, de verschillen met de concurrentie zijn echt niet zo groot. Als je 50k per jaar in de auto zit dan heb je sowieso toch niets te klagen of je nu in een Golf, Leon, Octavia, Mazda 3, Astra, Focus Civic, i40, C'eed etc etc rijdt. Natuurlijk zijn er verschillen in het rijden en vind je het één mooier of minder mooi, maar het zijn allemaal middle of the road / bread & butter auto's. Gewoon stuk voor stuk goede producten waar je zonder moeite lange stukken in kunt overbruggen.