Swing + Dension Gateway Blue

MacManiac78

Forumguru
Ik ben van plan mijn Swing radio met de Dension Gateway Blue uit te breiden.
Middels deze Dension module, zou ik een USB port en Bluetooth (te gebruiken als BT carkirt) toegang krijgen op de Swing radio, via de CD-wisselaar port op de Swing.
Heeft iemand hier al ervaring mee?

Ik zie hier verder geen reacties maar ben wel benieuwd of MacManiac78 of iemand anders ondertussen ervaringen heeft met de Dension Gateway icm een swing radio. Het lijkt mij namelijk ook wel wat omdat je dan alles mooi geintegreerd hebt zonder extra kastjes of schermpjes in het zicht. Ik zou namelijk graag een bluetooth carkit willen maar vind het niet zo fraai om een losse parrot op het dashboard te moeten plaatsen.

MacManiac78

Forumguru
Nee, beheer van telefoonboek, muziek afspelen via BT, werkt als "CD-wisselaar", iPod / iPhone compatible (Muziek/opladen/GSM) Mogelijkheid om een HDD aan te sluiten. Bedienbaar via rechter stuurpook en MFSW. AUX-in (X-Tra) Volledig weg te werken. Up te daten.

Ohw.. hier bespreek ik de opties van de Dension Gateway Five.

Precies zoals MacManiac78 zegt.....dus eigenlijk breid je je Swing enorm uit, alles is bedienbaar via de originele radiobediening/stuurpook en extern is er niets van te zien. Ik vind dit toch wel veel leuke extra's.....als het echt goed werkt. Vandaar dat hier de vraag was gesteld denk ik, maar ik heb het idee dat niemand hier er ervaring mee heeft.

Ik wil me er wel eens in verdiepen, alleen ik heb mn GL net een paar dagen, en een trekhaak heeft meer prioriteit dus deze wil ik eerst gaan monteren.

Rallye

Forumguru
Klinkt mooi, maar inderdaad kun je alleen telefoontjes aannemen: "Making a phone call is only possible via mobile phone. In order to activate the Bluetooth hands free mode of the Gateway Blue the CD-Changer mode has to be selected otherwise the conversation will not be transferred to the car’s speakers." Zie http://www.dension.com/sites/default/files/gateway-blue/en/user-guide/gatewayblueuserguidev2.pdf

Voor het telefoneren moet de radio in de CD-wisselaar-stand staan. Komt er dus een telefoontje binnen terwijl je radio luistert, dan moet je twee maal op de CD-knop drukken en het telefoontje aannemen.

Naast de vraag van de topicstarter of het wel werkt, vind ik het in ieder geval vrij omslachtig.

Ok, ja als het op die manier werkt dan vind ik dat ook omslachtig en zou ik er denk ik niet voor kiezen. Dan kan ik net zo goed mn telefoon via de huidige Aux aansluiten want mbt het bellen bereik ik dan hetzelfde resultaat. Ik was echter in de veronderstelling dat de dension gateway als een volledige carkit zou werken, zoals bijv. een parrot, maar dan op je swing scherm.

Bovenaan Onderaan