Swing Radio in Octavia II van 2006

XKOENX

Nieuw lid
Dag iedereen,

ik ben hier nieuw op dit forum en ben hier gekomen om een antwoord te zoeken op mijn vraag.
Ik heb een Skoda Octavia II gekocht van 2006. Heel fijn alleen heb ik een Swing radio erin zitten maar een model van 2006. Er zit nergen aan de armsteun een aansluiting voor aux, er is geen knop voor media. Wel kan ik in het menu de aux aan en uit zetten. Maar waar kan ik mijn Ipod dan aansluiten en hoe selecteer is dan mijn ipod in plaats van de radio.

Misschien dat deze vraag al ergens beantwoord is op dit forum maar ik heb met het zoeken nog geen antwoord gevonden.

Alvast bedankt voor jullie advies en hulp.

Groetjes,

Koen

SileX

Senior Member
Hiervoor heb je een MDI voor nodig. Scheur langs de dealer en vraag ernaar :)
super handig optie, kan zelf niet meer zonder :rockon:

MarijntjeTDI

Actief lid
je kan ook op bv marktplaats of ebay een mdi adapter kopen (BV ARCS) kosten ongeveer Eur 70,-.

Dan kun j \e muziek op je kaartje of stick zetten en zo via je Swing afspelen.

Rallye

Forumguru
Van welke produktieweek is je Stream (ik neem tenmiste aan dat je een Stream hebt en geen Swing, die pas vanaf de facelift geleverd werd)? Vanaf week 22 werd namelijk de Stream MP3 geleverd, daarvoor de gewone Stream, dus zonder de mogelijkheid om MP3-CD's af te spelen; maar ook zonde AUX (al was die softwarematig wel aanwezig - vandaar het menu). Als je wel een Stream MP3 maar geen AUX, kun je op Youtube een filmpje vinden voor de ombouw: Skoda Octavia Stream Modification - YouTube

Zwapp

Forumguru
Is het mogelijk om een swing radio in een o2 van 2006 in te bouwen?
Of zit ik dan vast aan een stream?

Cyrus

Actief lid
Heren: ik denk (weet bijna zeker) dat de dealer / garage de Swing in de auto gezet heeft toen de auto te koop stond, of dat de originele Stream gesneuveld is de vorige eigenaar 'm heeft (laten) vervangen door een Swing.

Toen ik mijn gebruikte OII uit 2007 kocht, had de dealer er ook een Swing in gezet. De Swing werkt trouwens prima in een PFL-octavia. De vraag is alleen of je de witte verlichting al dan niet storend vindt, aangezien de rest groen verlicht is. Maar dat is een kwestie van smaak.

Overigens heb ik de Swing er vriijwel meteen na aflevering weer uit gehaald, omdat ik de geluidskwaliteit van de standaard Skoda radio's onder de maat vind. De Stream was een echte tegenvaller, maar de Swing is helaas niet veel beter :(

Met een Pioneer dubbel-DIN systeem en de standaardspeakers heb ik nu overigens prima geluid.

Zwapp

Forumguru
Heren,

Ben nu al een tijdje op zoek naar een swing radio voor mijn octavia van 2006, zit er nog verschil in versie van de swing? Sprak zojuist een skoda dealer maar die wist te vertellen dat een swing van bijvoorbeeld een fabia of nieuwere octavia niet in mijn O2 gaat passen.

Wat ik dus wil is deze radio in mijn O2:

swing.jpg

Wie kan mij precies vertellen hoe dit zit???

Mijn dank zal groot zijn :worshippy:

Bovenaan Onderaan