Swirl valves bij skoda

oco1979

Forumguru
swirl valves ofwel inlaatkleppen die in de inlaatkanalen zit,via vacuum werken.

Kan iemand me zeggen of deze aanwezig zijn bij 1.6tdi motoren ?

2.0tdi en 2.0tfsi dacht ik van wel.

Al iemand deze verwijderd ?
 

peterrapid

Forumguru
@oco1979 waarschijnlijk domme vraag maar wat doen die swirl-valves in mijn motor ? Is dit iets om meer luchtsnelheid te krijgen door venturi-effect ? En waarom zou je ze eruit halen ?
 

oco1979

Forumguru
Dat is geen domme vraag.
Dat is voor betere wervelingen te krijgen bij lage toerental,voor dat de turbo voldoende druk maakt.
Bij Bmwmotoren breken deze af,met alle gevolgen van dien,zo stuk plastiek tussen de cilinderwant of kleppen zit,komt dat niet echt goed.
Gezien dat de inlaatkanalen wel eens vervuilen ,kunnen deze kleppen ook vast komen te zitten.
Waarom zou je ze weg doen.
Zo is er geen kans meer dat ze schade zouden maken als die afbreken.
Betere flow,minder weerstand in de inlaat.
Mogelijks kan je daar wel dipjes van krijgen als die niet meer goed werken.
Dat zijn dingen die bij een diagnose wel eens over het hoofd wordt gezien.
 

peterrapid

Forumguru
Net een stukje gelezen op een Engels Audiforum dat het een euvel is dat vooral bij de V6 diesels regelmatig kan voorkomen en vooral veel geld kost :shocked: spraken over 2000 pond
 

oco1979

Forumguru
Inlaatspruitstuk HPA voor 2.0 TFSI & FSI

Prijs: €1.033,00
Prijs is inclusief 21% BTW.

Fabrikant: HPA motorsport

Productcode: HPA001

Voorraad: Artikel wordt door ons besteld

Voorraad: 0

Levertijd: 2 weken levertijd


Omschrijving:
HPA Inlaatspruitstuk voor 2.0 TFSI & FSI

Dit spruitstuk zorgt voor een betere flow met 40% meer volume voor en betere lucht opbouw bij grotere upgrade´s zoals K04 en K04 hybride.

Met dit spruitstuk is meer vermogen en flow haalbaar bij uw upgrade project. Er is lang aan ontwikkeld om deze zo te maken dat het geschikt is voor prof performance.

Dit inlaatspruitstuk is een Plug & play passend model om het PVC inlaatspruitstuk te vervangen.

Passend voor VAG 2.0 TFSI motoren
Bij de TSi motor zal er 1 vacuum aansluitng afgesloten moeten worden.

Opmering: softwareaanpassing noodzakelijk!

Past niet op de wagens vanaf 2013 zoals de Octavia RS 220, Golf 7 GTi, Leon 5F cupra, S3 8V,...
 

oco1979

Forumguru
2.0T Performance Intake Manifold Version 2


HPA Motorsports is proud to announce its updated “Version 2” FSI (EA113) and TSI (EA888) cast aluminum intake manifold.

Much like the original release, the HPA 2.0 manifolds feature better flow, higher boost capacity, and integrated flapper delete; this product will take your 2.0L VW TSI and FSI to the next level. A direct bolt-on replacement for your OEM plastic intake manifold, HPA's performance manifold features a 40% increase in volume over the OEM plenum, and its cast aluminum construction supports larger turbos and higher boost resulting in big potential performance gains.

[URL='http://www.hpamotorsports.com/images/20t_mani_gallery_5.jpg'] [/URL]

HPA's Performance intake when combined with tuning and an optimized intake system can achieve significant gains after 3000 RPM!


Features Include:


  • [URL='http://www.hpamotorsports.com/images/products/20tdyno_v2.jpg']
  • A 40% larger Plenum over the OEM manifold
  • 24% higher flow than the FSI OEM manifold
  • 12% higher flow than the TSI OEM manifold
  • Even distribution across all runners
  • Integrated water methanol port for single nozzle systems
  • Built-in vacuum port for accessories like boost gauges
  • Canadian manufactured cast aluminum construction
  • Durable matte black powder coat finish






Flow Bench testing run @28"H20/oe 57mm TB, WOT

Frequently Asked Questions



How much power will I make with your intake manifold?
Because of the unlimited upgrade combinations available, it is difficult to predict the power gains of each individual application. All Version 2 manifolds provide consistent HP/TQ gains throughout the RPM range, even more evident when installed on cars already equipped with K04 or larger turbo modifications. Tuning will be required to optimize the results.
I already have existing tuning on my car. Will it be compatible with your manifold?
For those enthusiasts already utilizing aftermarket tuning for their 2.0 FSI engines – your current software tuning can be retained. A CNC machined component is provided with the hardware package for code free performance. This component can be removed by simply asking your tuner for an RFD (run flap delete) addition. Custom tuning is available for those who cannot receive local software support for this manifold from their local tuner.

For TSI EA888 engines, refer to the next FAQ.
There is no RFD available for TSI EA888 engines, what do I do?
HPA can provide proprietary software for your vehicle. Please contact info@hpamotorsport.com with your vehicle information and mod list for more information.
Some tuners are able to create a resistor for the run flap motor to eliminate the check engine light
Does the check engine light for the run flap motor affect my performance?
For EA888 engines, there are no performance and drivability differences while the engine light is on for the run flap motor.
Do you charge for your installation hardware?
No! Our manifolds include everything needed for bolt-on installation including a step-by-step installation manual.
How much time does it take to install this manifold?
The estimated installation time 8 hours. Our installation guide for EA113 FSI engines can be found here.
Do I need to modify my stock parts to install your manifold?
No! You do not need to remove, bend, or modify any of your OEM components to install our manifold.
What if I want to utilize direct port water methanol injection?
As one of the unique features of our Version 2 intake manifolds, additional surface material has been added to the bottom of each runner to facilitate direct-port water meth bosses without welding or further modification. Drilling and tapping each runner can be performed by HPA upon request.
How does HPA compare to similar parts on the market?
As the pioneer in the 2.0T intake manifold market, we have a proven track record of quality and performance all over the world.



* Note: this is an aftermarket manifold that may not be certified to meet your local emissions regulations.

$949.00
Model TSI FSI
pixel.gif


[/URL]
 

hemi24

Forumguru
Drallklappe(n) noemt men dit in goed Duits.
Of ze in de 1.6 en/of 2.0 TDI zitten kan ik zo niet vinden, maar voor de 2.7 en 3.0 TDI krijg je genoeg 'hits' m.b.t. problemen...

30tdi-11.jpg
 

Spierings

Forumguru
Bij een 3 liter gaan ze regelmatig kapot, vervangen is een dure aangelegenheid..

Ook bij het regeneren van het roetfilter worden deze kleppen volgens mij iets aangestuurd.

Weet niet of de 1.6 of 2.0 deze ook hebben maar het verwijderen zal niet makkelijk gedaan worden. Op de kleppen zit een potentiometer en indien de kleppen geen begin en eind aanslag meer heeft zal het lampje gaan branden. Software zal dan ook bewerkt moeten worden..
 

Joske

Forumguru
zoals ik het inlaatspruitstuk interpreteer volgens de documentatie denk ik niet dat ze aanwezig zijn.. De 1.6TDI en 2.0TDI hebben dezelfde documentatie, aangezien de 1.6 eigenlijk een afgeleide is van de 2.0 - zelfde onderblok, enkel boring is anders. Blijkbaar is dit bij de O3 ook nog steeds het geval.

Naamloos.jpg
 

oco1979

Forumguru
dat is van de watergekoelde-interkoeler tekening (NR11) dat is de nieuwe 1.6tdi 120pk of 110pk in VW versie,niet de oude 1.6 105pk(die luchtgekoelde interkoeler heeft)
Gasrespons en koppel vind ik bij de nieuwe 1.6tdi beter dan de oude.
Inlaatkanaal is ook iets korter. ten opzichte van de oude,de weg die de lucht moet afleggen is korter.

Mooie info trouwens joske :thumbsup:
 

tritus

Senior Member
Aangezien ik het idee heb dat jullie verstand van de techniek in onze skoda's, even een off topic vraag. Wat zijn de verschillen tussen de 2.0 tdi 150 pk en de 2.0 tdi 190 pk in de superb 3? Of is hier alleen softwarematig een verschil in zoals je bij wel meer merken ziet.
 

oco1979

Forumguru
Aangezien ik het idee heb dat jullie verstand van de techniek in onze skoda's, even een off topic vraag. Wat zijn de verschillen tussen de 2.0 tdi 150 pk en de 2.0 tdi 190 pk in de superb 3? Of is hier alleen softwarematig een verschil in zoals je bij wel meer merken ziet.

Zo uit het hoofd 150pk enkele turbo en 190pk dubbele turbo.

Zie dat je ze nu met 4x4 kan krijgen ook.

Mmmm een 190pk versie 4x4 en dan chip,gaan met die banaan.

Ben benieuwd of de 190pk versie gelijk is aan de 240pk versie van de passat ?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan