Switchen tussen carplay/android auto

Arjanl87

Nieuw lid
Dag allen,
Een vraagje, met regelmaat zitten mijn vrouw en ik samen in onze Octavia. En (uiteraard) meestal koppelt precies de verkeerde telefoon.
We krijgen het niet voor elkaar om op het multimedia systeem te switchen van carplay naar android auto of andersom.
De work-around die we hanteren is de wifi uitzetten van de telefoon die we niet gekoppeld willen hebben, maar dit moet vast makkelijker kunnen.
Iemand hier een tip ?
Alvast bedankt !
 

Antera

Donateur
Is helaas ook niet mogelijk. Je zal de verbinding moeten verbreken en de juiste telefoon moeten koppelen.
 

jesse_s93

Forumguru
Klopt @Arjanl87, er is een makkelijkere manier om te wisselen, waarbij je niet wifi uit hoeft te zetten e.d., maar het is nog steeds een beetje omslachtig.

Ga naar menu, vervolgens telefoon (niet smartlink), kies setup, mobiele telefoon kiezen en dan swipe je naar links op de telefoon waarmee je wilt verbinden. Dan zie je het carplay / AA logo en gaat hij hiermee verbinden.

Je moet maar net weten dat dit naar voren komt als je naar links swipet.
 

Antera

Donateur
Maar werkt het dan ook als er al een telefoon verbonden is met CarPlay / Android? Verbreekt hij dan zelf de verbinding met de andere telefoon?
 

Patron

Senior Member
Ik heb hetzelfde. Blijkbaar prefereert het systeem Android boven Apple.
Ik ga dan gewoon naar CarPlay en dan linksonder kun je naar de Android apps. Daar kies je voor Skoda en dan kun je wel switchen naar je iPhone.
Heel vervelend en helemaal omdat je elke keer toestemming moet geven voor data gebruik…

Andere toestel houdt wel gewoon de Bluetooth verbinding, want die kan er 2 aan
 

Rallye

Forumguru
Bij mijn Golf heeft hij ook een voorkeur voor een telefoon (allemaal CarPlay overigens), maar ik heb nog niet kunnen uitvogelen waar die op gebaseerd is. Alfabetisch op naam van de telefoon?
 
Laatst bewerkt:

Arjanl87

Nieuw lid
Klopt @Arjanl87, er is een makkelijkere manier om te wisselen, waarbij je niet wifi uit hoeft te zetten e.d., maar het is nog steeds een beetje omslachtig.

Ga naar menu, vervolgens telefoon (niet smartlink), kies setup, mobiele telefoon kiezen en dan swipe je naar links op de telefoon waarmee je wilt verbinden. Dan zie je het carplay / AA logo en gaat hij hiermee verbinden.

Je moet maar net weten dat dit naar voren komt als je naar links swipet.
Dit lijkt inderdaad de manier. Erg omslachtig en niet zichtbaar dat dit de manier is. Maar zo kun je gewoon switchen via het multimedia scherm van A.carplay naar A.auto en andersom.
Bedankt !!
 

jesse_s93

Forumguru
Klopt @Antera. Hij verbreekt zelf de verbinding met de telefoon waar hij al een connectie mee heeft en zet de connectie met de nieuwe telefoon op.
 
Bovenaan Onderaan