symmetrie O2

Frankie

Actief lid
Ik stond deze week voor mijn auto een peuk te roken en met een collega te bellen. Toen vielen me een aantal dingen op:

- De vouw in de motorkap lijkt in t midden
- als je dan die lijnen doortrekt is dat niet symmetrisch met de middenconsole.
- Als je echter RECHT voor de auto staat lijkt de middenconsole wel weer midden tussen de stoelen.
- De sensor voor de licht inval op het dashboard zit HELEMAAL NIET in t midden als je buiten de auto staat. als je erin zit wel weer (lijkt t)

Wat zit er nu wel in het midden en wat niet ?? Ik had niet gedronken en het was een light sigaret...

Ps: ik weet wel nog waar ik het met mijn collega over heb gehad hoor !! /forum/images/graemlins/smile.gif

blacktdi

Actief lid
Ik zal ook eens goed gaan kijken maar wat zeker niet in het midden zit, ten opzichte van de snelheids en toerentalmeter, is het stuur. Dat staat iets naar rechts. Hoogst irritant als je erop gaat letten, maar dat zullen meer autos hebben.

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Soms is a-symetrisch best wel mooi hoor.

[/ QUOTE ]

00027604.jpg

Jazeker, maar in jou voorbeeld zie ik ,technisch gezien, al twee invloeden:

A de lichtval. De schaduw vertekent het beeld.
B de tepel. Omdat de tepel van de borst links hard lijkt, lijkt de borst groter.

Misschien zijn er wel meer opmerkingen en analyses over te maken /forum/images/graemlins/winkie.gif.

Frankie

Actief lid
@Blacktdi

Zal ik het nog erger maken ?? /forum/images/graemlins/smile.gif Als je goed kijkt zie je tevens dat de klokkenwinkel aan de linkerzijde dieper in het dashboard zit dan rechts. Dat komt deels doordat het dashboard vanuit de middenconsole terug moet buigen naar de voorkant van de deur. Maar ze hadden het schuiner (tov dashboard) kunnen monteren zodat deze optisch wel recht zou zitten.. In mijn voorgaande Golf4 was dat nog veel erger.

Mau

Lid
nou, kzal es kijken hoe dat zit bij mn huidige Leon. Daar begint het al bij de buitenspiegels..(O2 komt eraan hoor)

MMM

Lid
Als we dan toch bezig zijn. Maken ze 2 uitlaatpijpen onder die TDI's. Waarom nou niet eentje recht en eentje links.

Nog even en ik begin me te ergeren aan die auto

De assymetrie van de gordelhouders was al gekend (links wel, rechts niet afgewerkt), wat me in zonlicht telkens weer opvalt is het kleurverschil tussen de 4 centrale knopjes van de electronische airco: het knopje linksonder lijkt in zonlicht wel bordeaux terwijl de andere 3 toch echt gewoon zwart zijn. Stiekem even bij de dealer in de showroom gekeken en de Octavia daar leek het ook te hebben (zonder rechtstreekse lichtinval is het -gelukkig maar- erg moeilijk te zien).

Nog iemand die deze assymetrie ziet?

ougie

Forumguru
Ik wil niet zeuren, maar is het niet een goed idee om dit soort onderwerpen in de bv OFF TOPIC te plaatsen? De onderwerp verzameling OCTAVIA 2 wordt op deze manier wel erg groot en lang, en je zoekt je eigen een breuk als je iets "sorry echt informatiefs" zoekt. Nogmaals ik wil niemand afze.... maar bij OCTAVIA 2 lees ik graag echte informatieve zaken. /forum/images/graemlins/winkie.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: blacktdi</font><hr />

Ik zal ook eens goed gaan kijken maar wat zeker niet in het midden zit, ten opzichte van de snelheids en toerentalmeter, is het stuur. Dat staat iets naar rechts. Hoogst irritant als je erop gaat letten, maar dat zullen meer autos hebben.

[/ QUOTE ]

==&gt; ik hang altijd wat naar rechts (beetje op z'n sjonnies) dat is dus kennelijk om dat scheve stuur te compenseren /forum/images/graemlins/1761.gif

Bovenaan Onderaan