Systeemupdate zelf uitvoeren via usb-c

ApoK

Lid
Hallo allemaal,

ik heb een Kamiq (Monte Carlo) van 2021 en probeer zelf een systeemupdate uit te voeren van versie P27005P naar P32400P. Ik krijg echter een foutmelding dat het niet ondersteund wordt. Heeft iemand ervaring met het zelf updaten van het systeem via usb-c die mij hierbij kan helpen?

Auto_IMG_1536.jpg

Auto_IMG_1211.jpg Auto_IMG_1212.jpg

ApoK

Lid
Je hebt gelijk, ik ben nu versie 0308 aan het installeren. De hoogste versie die ik heb kunnen vinden is 0324. Die zal ik hierna proberen te installeren.
Bedankt!!

Antera

Donateur
Je moet deze in stappen updaten kan niet in 1x

Er is idd 332 die heb ik al diverse malen geinstalleerd bij leden

PS voorstellen word gewaardeerd in het daarvoor bestemde topic alvorens los te gaan hier

ApoK

Lid
Bedankt voor je reactie. Ik heb versie 330 kunnen vinden en deze ook maar gelijk geupdate. Van wat ik heb gelezen is 332 voor een VW uitgebracht? Waarschijnlijk heb jij andere bronnen om versie 332 te kunnen krijgen?

Ik zal mijzelf inderdaad zo even voorstellen, was druk bezig met de updates.

Max-

Lid
0308 staat er nu op en alles lijkt nog te werken, helaas is de slider van de lichtsterkte na de update nog steeds verdwenen :( doe hem zo updaten naar 0324 en dan morgen maar weer even de accu los en weer terug erop. Hierna zal de slider wel weer aanwezig zijn en werken maar ben bang dat hij na een paar dagen gewoon weer "stuk" is.

Max-

Lid
0324 staat er ook op nu. Kwam daarna gauw met een melding dat er een nieuwe versie beschikbaar is.. heb gekozen dat hij mag installeren en toen deed ik de deur open en ging het scherm uit. Ik weet dus niet of hij daar nog mee bezig is.. Maar goed ben nu van die oude versie af. Bedankt @ApoK

Antera

Donateur
Die melding was geen nieuwe firmware maar simpelweg een kleine update na een Update. Dit om de Shop weer op gang te helpen. Is na elke update.

PS welke verlichte slider?

Max-

Lid
Ik heb helaas geen foto meer ervan, maar als je naar setup gaat (bij wagen meen ik) dan heb je in het menu de optie Licht. Hierin kan je een aantal dingen instellen zoals hoe lang coming home en leaving home etc. Hier hoort normaal ook een optie te staan zodat je kan kiezen hoe fel de verlichting is in je auto van de knoppen van de tellerklok enzo. Het viel mij toen op dat ik de slider niet kon veranderen van positie dan kreeg ik iets van optie niet beschikbaar.

Dag erna is de hele optie gewoon verdwenen uit het Licht menu. Haal ik de accu los en sluit hem later weer aan dan is de optie er weer en hij werkt ook! Heb hem toen op 80% gezet. Laatst wilde ik instellen dat de auto vanzelf locked als je weg rijd kreeg ik ook de melding dat het niet beschikbaar was.. En toen zag ik dus OOK weer dat die functie in licht stuk was. En dan kan je de accu loskoppelen en weer vast en dan is het allemaal weer even goed.

Ik heb ooit wel wat zitten klooien met OBD11 met long coding, maar ik heb in de log gekeken en ik heb alle waardes weer terug gezet zoals ze stonden voor het aanpassen dus dit kan het ook niet zijn denk ik.

Antera

Donateur
Deze klacht wel eens voorbij zien komen idd word ritje dealer. Begreep dat alles weer resetten met ODIS dit weer terug bracht. Zelf nog niet geconstateerd

Max-

Lid
Thnx, dan word het de dealer maar als het weer gebeurd. Heb nu weer de accu losgehad en alles werkt nu weer maar goed zien voor hoelang..

Bovenaan Onderaan