Taal boordcomputer instellen

Duijzer

Donateur
Hallo allemaal,
Ik kan het in de Kennisbank niet vinden, maar weet iemand of het eenvoudig is om de taal van de boordcomputer en het navigatiesysteem te wijzigen? Het is een Octavia 3 2.0 Tdi RS.
Kan ik dat zelf, of moet ik daarvoor naar de dealer?

Canon-Eye

Forumguru
Bij de meeste boordcomputers zit dat gewoon ergens in het menu verwerkt. Zolang de huidige taal niet iets onleesbaars (bv. Pools of zo) is, zou je het via "instellingen", "Settings" of zo moeten kunnen vinden.

Duijzer

Donateur
Bedankt Rallye! Ik heb zelfs helemaal nog geen instructieboekje. Had wel een handleiding gedownload, maar daar kwam ik er niet uit. De Duitse verkoper wilde dat wel doen, maar vroeg 70,-.Ik had een vermoeden dat het een kwestie was van wat instellingen die ik zelf ook wel zou kunnen. Zo kom ik in ieder geval qua navigatie een heel eind!

Rallye

Forumguru
Ik had eigenlijk verwacht dat je hiermee de hele communicatie met de auto op Nederlands zou zetten. Is dat niet zo?

Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Volgens mij alleen van het apparaat.... Maar in de download van het Nederlandse instructieboekje staat niet expliciet iets over de taal wijzigen. Ik ga het nakijken zodra ik de auto heb. Even aansluiten op de computer, dan kun je in ieder geval veel meer wijzigingen doorvoeren. Maar dan moet ik langs de werkplaats. Als het via de navigatie lukt laat ik het weten!

Rallye

Forumguru
Ik zal bij mijn auto (RS met Amundsen) eens kijken hoe het werkt. Ik heb het zelf nooit ingesteld op Nederlands dus heb er nooit naar omgekeken.

MaxN

Donateur
Kun je via de maxidot ook al niet de taal wijzigen?
Heb in de O3 hier nog niet naar gekeken, maar bij onze S2C kon dit via instellingen in de maxidot.

Canon-Eye

Forumguru
Kun je via de maxidot ook al niet de taal wijzigen?
Zou wel moeten kunnen, dat werkt ook in de maxidot van mijn F2. Kwestie van - bij stilstaande auto, anders doet-ie het niet - door de menu's heenlopen.

En 'm dan niet per ongeluk op een of andere Slavische taal zetten, want dan kon het wel eens heel lastig worden om dat weer te herstellen...
:D

Frenkie

Forumguru
Ik heb ooit een test gedaan door het systeem op engels te zetten, hiermee ging de spraakbesturing etc. ook over naar het engels. Het is dus heel makkelijk zelf te doen vanuit het menu. Zeker GEEN 70 euro waard (eigenlijk nog geen euro). Terugzetten naar Nederlands was net zo makkelijk, spraakbesturing etc. was daarmee ook weer Nederlands.

EdK

Forumguru
Zit nog steeds te wachten tot ze eens komen met Engels spraak en nederlandse ondertiteling ...:pieker::pardon:

Bovenaan Onderaan