Taal maxidot

Ik heb sinds een paar dagen mijn nieuwe auto eindelijk. Wat een kanon is dit, geweldig!

Ik heb laatst als leenauto van de garage een facelift O2 mee gehad en zover ik me kan herinneren was deze Maxidot in het Nederlands. Bij mijn nieuwe O2 is dit niet mogelijk. Zit ik er daadwerkelijk langs of kan deze wel op Nederlands ingesteld worden?

VEEJAY

Forumguru
Ik zal morgen even kijken maar denk niet dat ie er ZUINIGER op wordt ;).

Veel plezier met je auto trouwens, erg bijzondere uitvoering!

Ronnie

Forumguru
De volgende talen zijn beschikbaar:

-> Kanal 04 (Sprache)Alle Mitteilungen im Kombiinstrument erscheinen in der hier eingestellen Sprache.
00001 - Deutsch (German)
00002 - Englisch (English)
00003 - Französisch (French)
00004 - Italienisch (Italian)
00005 - Spanisch (Spanish)
00006 - Portugiesisch (Portuguese)
00007 - ohne Text (Symbole)
00008 - Tschechisch (Czechoslovakia

TamRex

Actief lid
Moeten wij die Tsjechen toch eens duidelijk maken dat de Nederlandse taal op de maxidot wel belangrijk is, of verkopen ze te weinig Skoda's in Nederland.
Tenslotte hebben ze de gebruikers handleiding van de auto's ook in het Nederlands!
Misschien moet PON-Leusden daar een goed achteraan zitten.

Darkside

Forumguru
Ja het is eigenlijk wel een beetje schandalig. Het navi is ook in nederlands te zetten.
Maar de spraak ondersteuning weer niet.

LenK

Forumguru
In een tijd dat heel veel gratis open source software al in het Nederlands zijn zou die maxidot al lang en breed in het Nederlands moeten zijn.

Spraakondersteuning voor de navi moet voor de prijs die het kost toch ook wel moeten kunnen.
Zag gisteren nog een ad van Garmin dacht ik waar je voor € 60 levenslange kaartupdates voor kon bijkopen. En in het device zelf (€ 169) zitten de NL taal gewoon in.
Voor de schandalige prijs van onboard navi zouden er wel 10 NL stemmen in moeten zitten!

Darkside

Forumguru
dat onboard navi duur is, weet ik. Ik hoef niet perse te kunnen kiezen uit meerdere stemmen. Maar ik denk dat de nederlandse importeur er wel voor moet zorgen dat de auto in het nederlands is te bedienen. Nu komt er top washing fluid (oid) te staan. Ik kan me voorstellen dat niet iedereen meteen weet wat nu te doen. Vooral wat oudere mensen.
Er dient gewoon ruitenwisser vloeistof laag te staan.

Rallye

Forumguru
Wat mij betreft zou Nederlands mooi zijn, maar met het Engels heb ik ook geen moeite. Je mag verwachten dat iemand zoveel Engels beheerst dat de eenvoudige opmerkingen in de maxidot te begrijpen zijn. Hoewel ik bij Blik op de weg toch een keer gezien heb dat een berijder van een oudere BMW op zijn kapotte achterlamp gewezen werd en toen zei dat hij zich al afvroeg wat de melding in zijn schermpje over "ruklicht" betekende........

Bas1975

Nieuw lid
Voor dit geld zou je toch echte wel een Nederlands display verwachten, zelfs een Dacia Logan heeft een NL menu.....

MarcoO2

Forumguru
Wat mij betreft is de stelling juist andersom: als ik toenduizenden euro's uitgeef aan een prduct, mag ik toch zeker wel verwachten dat dat product op mijn taal is af te stemmen.... dat kan bij ieder simpel stukje electronica, en dan zou het bij een auto niet kunnen? Dat is echt onzin.

Feit is dat er nog genoeg mensen zijn die de Engelse taal niet voldoende beheersen. Juist als het dan gaat om waarschuwingen, moet dat gewoon in het Nederlands.

LenK

Forumguru
Als het vaste teksten in je klokken of elders betreft kan ik er nog inkomen dat ze die maar in 1 taal uitvoeren, maar een dot matrix display. Kom op zeg. Dat is gewoon onwil als er niet de taal van elke land waar je de auto verkoopt in zit.

Darkside

Forumguru
ben benieuwd. Had dan ook meteen gevraagd voor nederlandse stem controle van het columbus systeem....

TamRex

Actief lid
Hahaha, ik heb geen Columbus, dus ik heb er ook niet aan gedacht c.q. om gevraagd!
Als mijn verzoek ter sprake komt haal de wens van een Nederlandse mogelijkheid voor de voicecontrol op de Columbus zeker aan bij PON-Škoda.

Ik ga er tevens van uit dat PON regelmatig meekijkt op het forum, zou ik zeker doen als ik bij Pon-Škoda zou werken, zou ook een deel van m'n opdracht moeten zijn.

Dus verzoek ik lezers van dit draadje ook nog eens, ter ondersteuning, in te gaan op m'n verzoek bij Pon !!!!!!

Van PON kreeg ik inmiddels het volgende bericht retour:

Hartelijk dank voor uw e-mail aangaande Skoda, die door ons intern is doorgezet en onder referentienummer SK100711063 is geregistreerd.

Zodra er een inhoudelijke reactie gegeven kan worden, nemen wij opnieuw contact met u op. Wij streven naar een verwerkingstermijn van 20 werkdagen, wij doen echter ons uiterste best u eerder te berichten.

Wij vertrouwen erop u vooralsnog voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Pon's Automobielhandel B.V.

Afdeling Klantencontact Škoda

MarcoO2

Forumguru
Voor de duidelijkheid: de columbus spreekt gewoon Nederlands. Ik denk dat Darkside de voicecontrol bedoelt, die accepteert volgens mij tot nu toe alleen Engelse commando's.

adjego

Actief lid
De maxidot is direct overgenomen van de Volkswagen Golf. Verder wordt hij ook gebruikt in de Seat Leon Facelift. In deze auto's is hij ook niet in te stellen in de nederlandse taal.

Grts,

Ad

Darkside

Forumguru
ja dat weet ik. Het is natuurlijk niet alleen skoda. Maar VAG algemeen die dit gewoon moet aanpakken.

Bovenaan Onderaan