Taan
Lid
Al lang niet meer nieuw op dit forum, maar toch even een Meet en greet.
In 2009 heb ik mijn Octavia II combi 2.0tdi '06 gekocht. Er stond toen al 176.000 op de teller.
In de garantie is het 2 massa vliegwiel vervangen.
Bij 280.000 is er een nieuwe turbo in gegaan. Die was door het EGR Systeem volgelopen met roet. Ik heb hem meteen laten tunen naar 180 PK en 400 NM. Dat tunen was niet echt nodig, maar de meerprijs bij de nieuwe turbo was niet zo groot. Ook heb ik meteen het EGR systeem buiten werking laten zetten.
We hebben sinds 2 jaar een flinke caravan (1350kg) en die trekt ie met groot gemak. Eenmaal op de snelweg gaat de versnelling in 5 (van 6) en de cruisecontrol op ruim 100 en gaan! Terugschakelen is nooit nodig. Met de zware spullen in de auto is de stabiliteit ook ruim voldoende zelfs met fietsen voor en achterop de Caravan.
Ondertussen staat de teller op 365.000. Afgelopen jaar had ik wat perikelen door slecht werk van een garage. Een paar keer stil gestaan en ik was er bijna klaar mee. Was al naar een vervanger aan het kijken. Maar volgens mij is alles nu weer goed en ik tuf weer vrolijk rond.
Het is nog steeds een heerlijk rijdende auto en alles wat ik nodig heb zit er op. Ik rij wel eens in nieuwere auto's en meestal ben ik blij om weer in mijn eigen te stappen.
Ik heb gerust wel wat reparaties gehad, maar al met al rij ik best goedkoop.
Nog wat over mij:
Roepnaam Jeroen, bouwjaar 1974, Geboren in Zwaag, Gepuberd in Alkmaar en inmiddels 10 jaar wonend in Uithoorn. Inkoper van beroep momenteel bij het LUMC.
Getrouwd met Esther en vader van 2 jongens uit 2008 en 2010. Mijn hobby's zijn muziekmaken, kamperen, wintersporten en windsurfen.
In 2009 heb ik mijn Octavia II combi 2.0tdi '06 gekocht. Er stond toen al 176.000 op de teller.
In de garantie is het 2 massa vliegwiel vervangen.
Bij 280.000 is er een nieuwe turbo in gegaan. Die was door het EGR Systeem volgelopen met roet. Ik heb hem meteen laten tunen naar 180 PK en 400 NM. Dat tunen was niet echt nodig, maar de meerprijs bij de nieuwe turbo was niet zo groot. Ook heb ik meteen het EGR systeem buiten werking laten zetten.
We hebben sinds 2 jaar een flinke caravan (1350kg) en die trekt ie met groot gemak. Eenmaal op de snelweg gaat de versnelling in 5 (van 6) en de cruisecontrol op ruim 100 en gaan! Terugschakelen is nooit nodig. Met de zware spullen in de auto is de stabiliteit ook ruim voldoende zelfs met fietsen voor en achterop de Caravan.
Ondertussen staat de teller op 365.000. Afgelopen jaar had ik wat perikelen door slecht werk van een garage. Een paar keer stil gestaan en ik was er bijna klaar mee. Was al naar een vervanger aan het kijken. Maar volgens mij is alles nu weer goed en ik tuf weer vrolijk rond.
Het is nog steeds een heerlijk rijdende auto en alles wat ik nodig heb zit er op. Ik rij wel eens in nieuwere auto's en meestal ben ik blij om weer in mijn eigen te stappen.
Ik heb gerust wel wat reparaties gehad, maar al met al rij ik best goedkoop.
Nog wat over mij:
Roepnaam Jeroen, bouwjaar 1974, Geboren in Zwaag, Gepuberd in Alkmaar en inmiddels 10 jaar wonend in Uithoorn. Inkoper van beroep momenteel bij het LUMC.
Getrouwd met Esther en vader van 2 jongens uit 2008 en 2010. Mijn hobby's zijn muziekmaken, kamperen, wintersporten en windsurfen.
Laatst bewerkt: