Tanken een lastige klus......?!?!

JeroenHamann

Forumguru
Hallo allemaal

Wie ervaart er ook problemen met tanken van de Superb? De tankinstallatie slaat om de haverklap af maar de tank zit nog lang niet vol. Iemand een idee of oplossing?

Hoor het graag

Noord26

Forumguru
Ontluchtingsnippeltje even indrukken. En de het vulpistool er niet helemaal in houden. Maar dat is meer auto algemeen ipv SuperB kwaaltje.

machlo

Forumguru
Ik heb zoiets ook meegemaakt met mijn toenmalige fiat palio weekend.
Tanken was een ramp, het vulpistool er gewoon recht in steken werkte echt niet.
Enige tip die ik toen kreeg was om het vulpistool in de "10 voor half" of "10 over half" stand erin te steken. Zelfs dat was nog geen garantie maar beter dan helemaal niets ....

Carlovdw

Forumguru
Veel stations mogen voor verzekeringsredenen ook die automatische klepjes niet meer maken als er kapot zijn

jonbongoofy

Forumguru
Heel herkenbaar, ervaar de enkele keren dat ik benzine moet tanken hetzelfde. Heb wel bij de ene pomp meer problemen dan bij de andere.

JeroenHamann

Forumguru
Vandaag weer gaan tanken, bij ongeveer 30L slaat hij automatisch af, tank was zo goed als leeg dus er zou ongeveer iets meer dan 50 Liter in moeten kunnen.
Nu heb ik hier op het forum al wat gezocht maar mij word het niet duidelijk.
Ook het antwoord hier over een ontluchtingsnippel kan ik niet vinden bij de Superb.
De laatste 20 liter tanken gaat traag en tankinstallatie blijft steeds af slaan best vervelend eigenlijk.
Hopelijk kan iemand mij vertellen waar het ontluchtingsnippeltje zit of hoe ik het anders kan oplossen?

stijnheidi

Senior Member
Staat de auto wel recht? Heb afgelopen vakantie meegemaakt dat met volle bepakking en nog een hellend tankvlak er niets inging en het vulpistool steeds stopte. Bij het volgende 'rechte' tankstation geen probleem...

JeroenHamann

Forumguru
Auto staat gewoon recht heb dit al bij alle tankstations gehad waar ik getankt heb, hij gaat wel vol maar het duurt na de 30 L wat langer, vroeg me af of dat niet anders kan?
Word de tank niet goed ontlucht?
Er word gesproken over een onluchtingsnippeltje alleen heb ik de hele tankdop al afgezocht en kan niks vinden?

Highway

Forumguru
Onluchtingsnippel bij mijn vrouw de Seat Ibiza zie je zitten - het is een palletje die je naar achter kunt drukken, in de buis waar je de tank hendel in drukt. Gebruik ik soms als we ergens goedkoop kunnen tanken (buitenland) en we nog een stukje moeten rijden.

Bij mijn S2 heb ik deze nog niet gevonden. Echter heb ik ook niet gezocht - ik heb gelukkig geen problemen bij het tanken. Ik kan de auto vol tanken, dan slaat de pomp af. Dan kan ik er zo goed als niets meer bij krijgen (pomp slaat bijna direct weer af).

EdK

Forumguru
Misschien de vulslang er minder diep in steken.
Mijn ervaring is dat als ik de vulslang er te diep insteek dat hij ook vlugger afslaat

Skodri

Lid
Kan het zo zijn dat bij een niveau van ongeveer 30L. de 'nieuwe' brandstof als het ware omhoog gekaatst wordt door het laagje wat nu in de tank zit? Dit komt dan tegen de opening van het vulpistool, waardoor je hetzelfde effect krijgt als wanneer de tank daadwerkelijk vol getankt is en de tankinstallatie afslaat?

Ik maak uit het bericht van TS op dat het probleem zich niet voordoet bij langzaam tanken/ de hendel van het vulpistool minder hard indrukken.
De brandstof komt er met minder kracht uit en slaat dan ook niet zo hoog terug, waardoor de tankinstallatie niet afslaat.
Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

jonbongoofy

Forumguru
Ik heb gisteren nog eens gekeken en het zit hem schijnbaar in het tankpistool. Heb bij de bpexpress hier geen problemen maar bij de tango is het een ramp.

JeroenHamann

Forumguru
@Skodri dat klopt helemaal! Als ik langzaam tank slaat hij niet af, maar dat duurt gewoon langer! hahaha! Was ik niet gewend bij mijn vorige auto kon ik gewoon vol tanken en sloeg af als hij bijna vol zat.

JeroenHamann

Forumguru
@jonbongoofy dan dat maar eens proberen, nu getankt bij Firezone, Tango, Aral (duitsland), Avia en Tinq allen geven het zelfde probleem misschien keer bij de BP of andere bemand tankstation proberen

Bovenaan Onderaan