Tanken en kilometers

Miko23000

Nieuw lid
Geachte allemaal,

Ik heb een skoda fabia 6y5 combi 1.4 mpi uit 2002 148k op de teller en nou is mijn vraag hoeveel kilometer rijden jullie op een tank?

Met vriendelijke groet,

Michael

Canon-Eye

Forumguru
Het aantal kilometers op een tank zegt niet zo heel veel, al was het maar omdat niet iedereen zijn tank even ver pleegt leeg te rijden.
Gemiddeld verbruik in liters per 100km geeft een betere (nauwkeuriger) vergelijking.
Daar is een lijstje van, zij het niet specifiek voor een bepaald model maar voor "alle Skodarijders": klik hier maar. Vergeet de 37 voorafgaande pagina's, het laatste lijstje is altijd het belangrijkste want het meest up-to-date. Daar kun je wel wat informatie uithalen denk ik.

Goed om te weten: het is de bedoeling dat de in dit lijstje aangegeven verbruikscijfers gebaseerd zijn op het totale gemiddelde over een pakweg 10 tankbeurten of meer, zodat eventuele tankverschillen (de ene keer iets voller dan de andere) weg genivelleerd worden.

Canon-Eye

Forumguru
Hoe verwijder ik dat ?
Onder aan je bericht staan 3 opties: Bewerken Verwijderen Rapporteer bericht
Op Verwijderen klikken; als je nog geen donateur van het forum bent, kan dit een beperkte tijd (ik meen ongeveer 1 dag, maar dat weet ik niet zeker). Geldt trouwens ook voor Bewerken, als je nog iets aan je bericht wilt wijzigen.

turboturbo

Forumguru
@Miko23000 zoald Canon-EYE uitlegt is hoeveel km je op een tank rijdt, afhankelijk van het verbruik per kilometer.

Wat is het verbruik van jouw Fabia, heb je dat al uitgerekend? Liefst met liters aan de pomp delen door het aantal gereden kilometers - de boordcomputer is slechts een, hoewel vaak acurate, schatting.

E

Ex-lid 9621

Die van mij is een Skoda Fabia Saloon 1.4 MPI 50KW 2001, AQW motor / Rijstijl lui / regelmatig lange snelweg km's en dan weer regelmatig bebouwde kom.

Afgelopen 10 jaar (meten d.m.v tanken):
max gebruik (winter) 1 op 15.5
min gebruik (zomer) 1 op 19.0
gemiddeld vaak tussen 1 op 16.5 / 1 op 17.0

Bovenaan Onderaan