Tanken wil niet lukken

Joep

Lid
Heb inmiddels 13.000 km gereden met mijn 6 maanden geleden aangeschafte O2 1.9 TDI van 2006. De auto rijdt heerlijk maar ik heb 1 probleem: bij diesel tanken slaat de slang om de paar liter af, alsof de tank al vol is. Dit is echter dan nog lang niet zo. Draaien met het handvat, of even slang er uit halen helpt niet. Het enige dat helpt is om heel zacht te knijpen.

Herkent iemand dit? Lijkt mij iets van een ontluchtingsprobleem.

Gieliovd

Forumguru
Heb je het al eens bij een andere pomp en ander "merk" geprobeerd?

Ik heb het ook in het verleden gehad bij bepaalde pompen.

Gruwelijk irritant... maar bij een andere pomp geen probleem.

Probeer je hem ook een stuk minder diep erin te duwen?

Multi1100

Actief lid
Heb je het al eens bij een andere pomp en ander "merk" geprobeerd?

Ik heb het ook in het verleden gehad bij bepaalde pompen.

Gruwelijk irritant... maar bij een andere pomp geen probleem.

Probeer je hem ook een stuk minder diep erin te duwen?

Laat ik nu toch altijd gedacht hebben dat het andersom was..zo zie je maar weer, het leren gaat maar door..

hemi24

Forumguru
Beetje flauw, maar toch: je moet natuurlijk ook niet het knopje voor de vrachtwagens indrukken; die 130l/min kan de vulopening niet verwerken!!!

Ik heb nog nooit dergelijke problemen gehad met een O2, maar vraag me ook af of het pompspecifiek is.

Gevoelsmatig zou ik ook zeggen: dieper erin proberen te steken!

EdK

Forumguru
Je bent duidelijk met andere dingen bezig !
Maar heb het geintje ook wel eens gehad bij een pompstation.
Dus half vol gegooid en daarna doorgereden naar ander station en daar geen problemen, vulde de tank zonder problemen af

Gieliovd

Forumguru
Zoals met veel dingen geldt...

Een beetje spelen, dieper, ondieper, links, rechts... kijken wat het beste gaat... en dan doorhalen tot hij vol is.

hemi24

Forumguru
rustig inknijpen en niet meteen de volle straal!

Sommige pompen geven een dusdanig debiet dat een scherp afgesteld pistool direct weer afslaat!

hemi24

Forumguru
:ot: Of zoals de Engelsen liefkozend over voorwerpen aanspreken met "she", dan klopt het weer wel..!

Denk dat we even weer de hormonen in bedwang moeten zien te krijgen en even rustig af moeten wachten tot Joep al deze adviezen kan toepassen bij een volgende tankbeurt. (Kamillethee schijnt te helpen)

Gieliovd

Forumguru
Hormonen? She? Leeg?

Het doel was een auto voltanken, ik denk dat mijn en onze tips heel nuttig zijn!

;)

Octavarium

Actief lid
Ik heb precies hetzelfde met mijn O2.. Volgens mij ligt het aan de hoek van de vulmond, waardoor het pistool niet lekker recht in de vulslang komt te zitten en afslaat..

Als ik het pistool een kwartslag naar achteren draai en hem er niet al te diep inhang :eek: dan gaat het perfecto!

Bovenaan Onderaan