Tankklep afsluiting - vervangend onderdeel

haassie

Forumguru
Goedemorgen. Aangezien mijn centrale vergrendeling haperde op de tankklep heb ik het sluitingsmechanisme bekeken. Werkte af en toe wel na wat gefriemel maar vaker niet. Het blokje opengemaakt wat natuurlijk uit elkaar spatte na het laatste klipje te hebben losgemaakt. Vervangen dus aangezien het in elkaar helemaal niet meer werkte haha. Onderdeel 3t0810773.

Dacht even bestellen. Het originele onderdeelnummer is bijna niet te vinden, behalve ali. Heb wel 5c6810773 kunnen vinden (matching voertuig Jetta,golf7)…ziet er identiek uit en aangezien de laatste nummers zou het denk ik moeten passen. Iemand anders al eens dit onderdeel vervangen en welk onderdeelnummer gebruikt.

Highway

Forumguru

Pagina 2 staan ook onderdeelnummers. 3T0 810 773 A

Naar mijn kennis: de eerste 3 is voor het model / merk auto. Mijn ervaring is, zolang het achterste deel klopt, gaat het vaak om hetzelfde onderdeel.

Eltjo

Forumguru
Dit slotje heb ik juni 2021 besteld, binnen en maand ontvangen en gemonteerd en werkt zoals het hoort.
Origineel zal inmiddels rond de € 30 zijn.
Verder zie ook;
Ja, binnenbekleding niet loshalen.

Tankdopbehuizing met deksel er uit schroeven vanaf buitenkant. Dan draden een voor een doorknippen en nieuwe draden er met draadverbinders of beter solderen en afschermen met krimpkous op elektra-tape.

Zie verder: https://www.skodaforum.nl/forum/i/tankklep-niet-te-openen.11346/page-6#post-836465

Laatst bewerkt:

haassie

Forumguru
@eltjo2 dit is inderdaad het om verwijderen van de bekleding te voorkomen.

Bedankt voor de reactie allen ga 5c6810773 maar bestellen…

Bovenaan Onderaan